رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 448782

در نشست سه‌جانبه آمریکا، روسیه و اسرائیل چه گذشت؛ ایران هدف بود؟

ساعت 24-نشست سه‌جانبه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی با «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا امروز (سه‌شنبه) در فلسطین اشغالی برگزار شد.

نشست آمریکا
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای موافقت با برگزاری نشست مشترک بین مشاوران امنیتی واشنگتن، مسکو و تل‌آویو تشکر کرد.

نتانیاهو ادعا کرد: «اسرائیل بارها برای جلوگیری از رسیدن سلاح‌های ایران به حزب‌الله دخالت کرد. اسرائیل، آمریکا و روسیه می‌خواهند سوریه در صلح زندگی کند».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: باید قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت درباره سوریه اجرا شود. همه نیروهای خارجی که پس از سال ۲۰۱۱ وارد سوریه شدند، باید این کشور را ترک کنند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفت: «ایران از حزب‌الله و بشار اسد (رئیس‌جمهور سوریه) حمایت می‌کند».

بولتون مدعی شد: «ایران سلاح در اختیار گروه‌های شیعی در عراق قرار می‌دهد. ایران بازوهایی در منطقه دارد که عامل خشونت و تهدید در منطقه هستند. نقش محوری اسرائیل در برقراری صلح در منطقه را درک می‌کنیم (!)».

مشاور امنیت ملی آمریکا ادعا کرد این کشور آماده مذاکره است و همه آنچه ایران نیاز به انجام آن دارد گام نهادن در راهی است که باز گذاشته شده است. سکوت «کر کننده» ایران در مقابل پیشنهاد مذاکره آمریکا ناامیدکننده است.

مشاور امنیت ملی روسیه نیز در این نشست سه‌جانبه تاکید کرد ایران و روسیه دوست هستند. روسیه و ایران، تدابیر مشترک برای مبارزه با تروریسم اتخاذ کرده‌اند. روسیه با تروریسم در سوریه جنگید و باید آن را به طور کامل نابود کرد. باید صلح در سوریه برقرار و حاکمیت ملی این کشور حفظ شود.

پیشتر نیز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دبیر شورای امنیت ملی روسیه در حالی در نشستی خبری پیش از انجام مذاکرات در فلسطین اشغالی شرکت کردند که اختلاف‌نظر میان آن‌ها درباره ایران مشهود بود.

نتانیاهو پیشتر تاکید کرده بود موضوع ایران در اولویت گفتگوها با این مقام عالی‌رتبه امنیتی روس است، اما پاتروشف تاکید کرد که سوریه در دستورکار آن‌ها قرار دارد.

این مسئله مورد توجه رسانه‌های صهیونیستی قرار گرفت و نوشتند: «در حالی که نتانیاهو از وجود تهدید فوری و ترس از حضور ایران در سوریه صحبت کرد، اما پاتروشف فقط درباره جنگ با تروریست‌ها در سوریه گفت و حتی یک کلمه هم درباره ایران حرف نزد».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها