رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 448811

پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان تا سال ۲۱۰۰

ساعت 24-سازمان ملل روز گذشته با انتشار گزارشی از تغییرات پویا در جمعیت جهان خبر داد.

جمعیت زمین
بر اساس این گزارش، در ۲۰ سال آینده، انتظار می‌رود جمعیت کشورهای ثروتمند جهان به بالاترین سطح برسد و جمعیت بسیاری از اقتصادهای بزرگ که هم اکنون نیز در حال کاهش است، کم شود.

طبق داده‌های سازمان ملل انتظار می‌رود تا سال ۲۱۰۰ تعداد زیادی از کشورهای اروپایی با کاهش جمعیت مواجه شوند. این گزارش تخمین زده است تا سال ۲۱۰۰ جمعیت اروپا حدود ۱۲۰ میلیون نفر کاهش می‌یابد و از ۷۵۰ میلیون نفر به ۶۳۰ میلیون نفر کاهش می‌یابد. بنا بر این تخمین، ایتالیا به تنهایی باکاهش جمعیت ۲۰ میلیون نفری و آلمان با کاهش جمعیت ۹ میلیون نفری بر کاهش جمعیت کل اروپا تاثیر می‌گذارند. جمعیت کشورهای آلبانی، مولداوی و صربستان نیز به نصف می‌رسد.

انگلیس از قاعده کاهش جمعیت در اروپا مستثنی است. طبق گزارش سازمان ملل انتظار می‌رود جمعیت این کشور حدود ۱۰ میلیون نفر افزایش یابد. همچنین کشورهای نروژ، سوئد، سوئیس و ایرلند نیز شاهد موفقیت‌هایی در افزایش نرخ رشد جمعیت هستند.

سازمان ملل در گزارش خود آورده است در خارج از اروپا تغییرات جمعیت چشمگیرتر است. پیش بینی می‌شود هند با پیشی گرفتن از چین تا سال ۲۰۲۷ به پرجمعیت‌ترین کشور جهان تبدیل شود و تا سال ۲۰۶۰ جمعیت آن به اوج خود می‌رسد.

انتظار می‌رود جمعیت چین تا سال ۲۱۰۰ حدود ۳۷۵ میلیون نفر کاهش یابد. همچنین تا سال ۲۱۰۰، از هر ۱۰ نفر جمعیت جهان کمتر از یک نفر چینی خواهد بود. در حال حاضر از هر ۵ نفر جمعیت جهان یک نفر چینی است.

در این گزارش آمده است پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر برسد و تا سال ۲۱۰۰ حدود ۱۱ میلیارد نفر شود. همچنین انتظار می‌رود تا سال ۲۱۰۰ برخی از کشورهای پرجمعیت جهان همچون برزیل، بنگلادش، روسیه و مکزیک جای خود را در نرخ جمعیت به اتیوپی، مصر، جمهوری کنگو و تانزانیا دهند. آمریکا نیز به عنوان سومین کشور پرجمعیت جهان جای خود را به نیجریه خواهد داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها