رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 449111

کابینت جزیره متحرک

ساعت24 -رپورتاژ تبلیغی-امروزه در دنیای طراحی داخلی و دکوراسیون آشپزخانه، استفاده از کابینت جزیره متحرک یکی از متداول ترین طرح هایی است که بکار گرفته می شود و طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. منظور از کابینت جزیره این است که یک الی چند کابینت به صورت ردیف در مرکز آشپزخانه قرار گیرند.

خبر

امروزه در دنیای طراحی داخلی و دکوراسیون آشپزخانه، استفاده از کابینت جزیره متحرک یکی از متداول ترین طرح هایی است که بکار گرفته می شود و طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. منظور از کابینت جزیره این است که یک الی چند کابینت به صورت ردیف در مرکز آشپزخانه قرار گیرند. اصلی ترین دلیل این مسئله را میتوان فضای کوچک آپارتمان دانست. هنگامی که از این طرح در آشپزخانه استفاده می شود امکان تغیر وسایل در ابعاد کوچک فراهم شده و هر بار میتواند شاهد دکوراسیونی متفاوت بود. اگر شما هم در نظر دارید از کابینت جزیره متحرک در دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده کنید باید بدانید که انتخاب های بسیار زیادی پیش روی شما قرار دارد. از همین رو در این مقاله در نظر داریم برخی از این موارد را برای شما شرح دهیم تا کار آسانتری در پیش داشته باشید. با ما همراه باشید .

کاربردهای کابینت جزیره متحرک

همانطور که گفته شد قرار گرفتن یک الی چند کابینت در مرکز آشپزخانه را کابینت جزیره متحرک می گویند. اما تاکنون به این مسئله فکر کرده اید که این نوع از کابینت ها چه کاربردهایی دارند؟ در واقع این کابینت انتخاب های بسیار زیادی را پیش روی افراد قرار می دهد، آنها میتوانند با قرار دادن سینک ظرفشویی، گاز، میزنهارخوری و حتی کابینت فضای زیبایی و همچنین بزرگتری را برای آشپزخانه خود فراهم آورند. به عقیده طراحان دکوراسیون داخلی، کابینت های جزیره از جمله تاثیرگذارترین عناصر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه به حساب می آیند. از همین رو در طراحی آنان باید نهایت دقت و ظرافت به کار گرفته شود.

ارتفاع مناسب برای جزیره آشپزخانه چقدر است؟

به طور کلی کابینت جزیره آشپزخانه باید 90 سانتی متر ارتفاع داشته باشد اما اگر تمایل دارید که از سطح آن برای کار کردن استفاده کنید، ارتفاع آن تا حدود 70 الی 75 سانتی متر پایین می آید. همچنین اگر کابینت جزیره شما به عنوان میز صبحانه مورد استفاده قرار میگیرد باید سطح نشیمن خود را باید تا حدود 30 سانتی متر پایین تر بیاورید. نکته اینجاست که هیچ اهمیتی ندارد که ارتفاع میز شما حفظ شود، آن چیزی اهمیت دارد این است که این فاصله در تمامی موارد یکسان است.

انواع مختلف کابینت جزیره متحرک

در وهله اول باید بدانید که کابینت جزیره هیچ تعریف خاصی ندارد. از همین رو هیچ اهمیتی ندارد که شما آن را به شکل مربع و دایره و یا مستطیل طراحی کنید. تنها مسئله ای که باید به آن بپردازید این است که با سایر موارد و نکات موجود در آشپزخانه همخوانی داشته باشد. این مسئله میتواند به جذاب تر شدن آشپزخانه شما کمک کند. در این قسمت در نظر داریم برخی از انواع کابینت جزیره که میتوان در دکوراسیون داخلی آشپزخانه بکار برد را خدمت شما معرفی کنیم.

- کابینت جزیره متحرک چرخ دار

در وهله اول باید بدانید که کابینت جزیره چرخ ها از جمله بهترین روش هایی است که میتوان برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده کرد. در واقع در این نوع کابینت ها، باید چرخ هایی متناسب با سبک جزیره و دکوراسیون کلی آشپزخانه تعبیه شود که ظاهری زشت و یا غیرمتعارف نداشته باشد. البته باید به این نکته توجه کنید که استفاده از چرخ هایی بزرگ باعث ایجاد فضایی صعتی در آشپزخانه شما خواهد شد. اما نکته مثبت این است که این چرخ ها این امکان را فراهم می آورد که کابینت جزیره را در صورت نیاز در کنار میز نهارخوری قرار داده و از میهمانی لذت ببرید.

- کابینت جزیره متحرک با چرخ مخفی

به گفته طراحان دکوراسیون داخلی اکثر افرادی که در جامعه حضور دارند، از نمایان شدن چرخ های کابینت جزیره متحرک استقبال نمی کنند و استفاده از چرخ منفی را ترجیح می دهند. در واقع این چرخ ها شبه جزیره معمولی را برای آشپزخانه آنها فراهم می آورد. در این نوع از کابینت ها، صفحه در نظر گرفته شده بلند از حد معمول ساخته می شود تا چرخ ها در زیر آنها پنهان شوند. نکته اینجاست که کابینت جزیره متحرک امکان تمیزکردن و شستشوی کف آشپزخانه را تا حدود زیادی راحت می کند.

- کابینت جزیره آشپزخانه با قسمت های متحرک

باید به این مسئله پی برده باشید که طراحی کابینت جزیره، فضایی انعطاف پذیر را برای آشپزخانه شما فراهم می آورد. و علاوه بر ایجاد فضاهای ذخیره زیاد، زیبایی آشپزخانه را نیز دو چندان می کند. از همین رو باید بدانید که استفاده از قسمت های متحرک در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به شما کمک می کند تا ایده هایی جدید و نوین را در آشپزخانه به کار گیرید و نتیجه ای زیباتر بدست آورید.

- جزیره L شکل

جالب است که بدانید چیدمان و طراحی دکوراسیون با ایده گرفتن از حرف L تنها به مبل های Lشکل خلاصه نمی شوند. کابینت جزیره Lشکل از جمله دیگر مواردی است که طراحان دکوراسیون داخلی با توجه به محیط آشپزخانه میتوانند برای افراد فراهم آورند که امکان انجام فعالیت های بسیار زیادی را به آنها میدهد. در واقع این نوع از طراحی این امکان را میدهد که از یک طرف آن برای آشپزی و از طرف دیگر به عنوان میزنهارخوری و حتی سینک ظرفشویی و هر چیز دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

- جزیره T شکل

چسباندن میز غذاخوری به وسط کابینت جزیره آشپزخانه یک جزیره T شکل را فراهم می آورد و فضای آشپزخانه را یکپارچه خواهد کرد. این نوع از کابینت جزیره در طی سال های گذشته به واسطه محیط کوچک آشپزخانه طراحی شده و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

- کابینت جزیره هلالی

معمولا از کابینت جزیره هلالی برای صرف غذا استفاده نمی شود. اکثرا از این نوع کابینت برای نگهداری وسایل استفاده می کنند. در واقع طراحان دکوراسیون داخلی با توجه به طرح خاصی که برای این نوع از کابینت در نظر گرفته اند تسلط بیشتری را برای مصرف کننده تعبیه کرده اند تا بر تمامی قسمت های موجود در جزیره احاطه داشته باشد.

متریال رایج در ساخت جزیره آشپزخانه

پس از اینکه نسبت به کاربردها و انواع کابینت جزیره آشنایی پیدا کردید، حال مهمترین مسئله ای که باید به آن بپردازید این است که متریال به کار رفته در ساخت کابینت جزیره آشپزخانه چیست؟ در واقع جزیره ای که در آشپزخانه شما توسط طراحان دکوراسیون داخلی تعبیه می شود میتواند از هر نوع متریالی که آنها علاقمند به استفاده اش هستند، باشد. اما نکته اینجاست که باید با جنس، رنگ و نوع متریال بکار رفته در کابینت آشپزخانه یکی باشد. کانتر جزیره یا همان رو کابینتی جزیره، ارتباطی به این موضوع نداشته و میتواند با توجه به کاربرد آن از هر نوع متریالی از جمله سنگ، چوب، استیل و... باشد. این مسئله کاملا به سلیقه و همچنین کاربرد آن بستگی دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها