رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 449144

رئیسی: عزت امروز ایران با راهبرد مذاکره حاصل نشده است

ساعت24 -رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه عزت امروز ایران با راهبرد مذاکره حاصل نشده است بلکه با راهبرد مقاومت ایستادگی به دست آمده، تاکید کرد: امروز همه دنیا بیان می‌کند ایران دست بالا را دارد امروز کاری که بچه‌های سپاه در میدان نبرد انجام داده‌اند و پهپاد آمریکایی‌ها را ساقط کردند نشان‌دهنده آن است که ما از مرزهای کشورمان مراقبت می‌کنیم.

رئیسی
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی در دیدار با خانواده شهدای قوه قضاییه با بیان اینکه کسی که هدف و آرمان داشته باشد با دشمنان بسیاری مواجه است، گفت: امام در حسینیه جماران فرمودند مساله ما با غرب و آمریکا مساله ارزش‌هاست آنها می‌خواهند دین و ارزش‌های ما را از میان بردارند امام فرمودند در مقابل این همه ستیزه خواهیم ایستاد .

رییس قوه قضاییه ادامه داد: جنگ، جنگ اراده‌هاست استکبار می‌خواهد در تمام زمینه‌های بشر حاکم شود امروز جنگ اراده میان جریان حق و جبهه باطل است جنگی که همیشه بوده و هست .

وی با بیان اینکه راه چیست و چه باید کرد، گفت: شهدا به ما آموختند راه ایستادگی‌ پای ارزش‌ها و نبردها قدم نهادن در راه حق و پافشاری است و یقین بدانید با مقاومت و ایستادگی می‌توانیم کار خود را پیش ببریم.

رییس دستگاه قضا با اشاره به سخنان رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر مذاکره با مقام‌های کشورمان گفت: بحث مذاکره متعلق به امروز نیست بارها مقام معظم رهبری در خطبه‌هایشان مذاکره را تحلیل کرده‌اند و فرمودند که مذاکره هیچ سودی برای ما ندارد.

وی تصریح کرد: مذاکره یعنی گذشتن از ارزش‌ها، قدرت‌ها و مواهبی که به واسطه ایستادگی به دست آورده‌ایم.

رییسی با اشاره به اینکه همه دنیا می‌گویند ایران دست برتر را دارد، گفت: این سخن تنها تحلیل من نیست امروز همه دنیا بیان می‌کند ایران دست بالا را دارد امروز کاری که بچه‌های سپاه در میدان نبرد انجام داده‌اند و پهپاد آمریکایی‌ها را ساقط کردند نشان‌دهنده آن است که ما از مرزهای کشورمان مراقبت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: عزت امروز ایران با راهبرد مذاکره حاصل نشده است بلکه با راهبرد مقاومت ایستادگی به دست آمده و امروز امتداد راهبردی دشمنان در منطقه آل خلیفه است و امتداد راهبردی ما در منطقه و جهان حق‌خواهی و حق‌طلبی بر اساس انقلاب ماست که از یمن تا آفریقا ادامه دارد .

رئیسی ادامه داد: دشمنان ما می‌خواهند کارهایی را انجام دهند اما نمی‌توانند در صورتی که ما خواستیم و انجام شد زمانی آقای بوش می‌خواست عراق را در دست بگیرد اما این اتفاق نیفتاد و ما خواستیم که عراق را از دست آمریکا و سربازانش خارج کنیم و این اتفاق افتاد و یا اوباما می‌خواست سوریه مرکز داعش باشد که نتوانست اما ما آنجا را از نیروهای داعش پاک کردیم.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: امروز ترامپ هم می‌خواهد در مساله فلسطین، مساله قرن اتفاق بیفتد آنها می‌خواهند این کار صورت گیرد اما اتفاق نمی‌افتد و معامله قرن رخ نخواهد داد. امروز همه گروه‌های فلسطینی که با یکدیگر اختلاف دارد حتی فتح نیز در این باره با هم اتفاق نظر دارند و نمی‌خواهند مساله معامله قرن صورت گیرد. حتی وزیر امور خارجه آمریکا در جایی عنوان کرد معامله قرن صورت نخواهد گرفت. خداوند عنایت ویژه‌ای به زنان و مردان حق‌طلب دارد و صدای آنان را خواهد شنید.

رییسی با اشاره به بیداری اسلامی گفت: امروز در منطقه خون حسین(ع) جواب داده است شما می‌بینید که در مصر چه اتفاقاتی رخ داد و چه بیداری صورت گرفت و یا مردم یمن چگونه با شکم‌های گرسنه مقاومت می‌کنند این به معنای آن است که به برکت خون شهدا جهل‌زدایی صورت گرفته است برای همین است که مقاومت مردم یمن دشمنان را مستأصل کرده است.

رییسی در بخش دیگری از سخنان خودش با بیان اینکه بلند آوازه شدن دست این و آن، رسانه و فلان شخص نیست، گفت: شهدای ما بلند آوازه هستند زیرا خداوند نام آنان را بلند کرده است، انتصاب شهید به مادر، همسر ، نوه و نتیجه جایگاه می‌شود این نسبت مسئولیت‌آور است و پرچم هر کدام از خانواده شهدا در کوی و برزن و کارخانه‌ها به عنوان پرچمی از انقلاب شناخته می‌شود .

رییس قوه قضائیه ادامه داد: همه با انقلاب نسبت دارند اما نسبت خانواده شهید به منزله پرچمداری برای انقلاب و نظام است. خانواده معظم شهیدان به عنوان سرمایه بی‌بدیل انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند . رویش‌هایی که در فرزندان شهدا مشاهده می‌کنیم مثال زدنی است کسانی که پدر ، برادر و همسر خود را در راه کشور داده‌اند احساس مسئولیت و بار گرانی بر دوش دارند و می‌خواهند وظیفه سنگین و خطیر خود را به منزل برسانند.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: انتصاب به یک شهید وجه الله است همه چیز از بین رفتنی است اما هر چیزی که وجه الله باشد ماندنی است و امروز اگر چیزی را در عالم باقی مانده است، از وجه خداست.

رئیسی با اشاره به اینکه کسانی در عالم هستند که کریمه‌اند، گفت: خیلی‌ها می‌خواهند کریم باشند اما نمی‌توانند. خیلی سفره‌دار هستند اما کریم نیستند. اولین رمز کرامت آن است که خدامحور، خداخواه و خدابین باشیم و جز در مسیر غیرخدا حرکت نکنیم اگر انسان به خدامحوری رسید به اصلش رسیده است. اگر می‌خواهید کریم شوید آن را در پرو آموخته‌های قرآن کریم و زهرای عطهر پیدا کنید.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه کرامت جایگاه به انسان می‌دهد، گفت: گاهی افراد ما خود را می‌بخشند آبرو پیدا می‌کنند گاهی جان خود را می‌بخشند ایثارگر می‌شوند و به مقام کرامت می‌رسند برای این جانش را کف دستش می‌گذارد که اولا کرامت دارد ثانیا حاضر می‌شود جان ، مال و آبروی خود را در راه خدا بدهد و به چیزی دیگر فکر نکند.

وی در بخش دیگری از سخنان عنوان کرد: خداوند متعادل مهمترین مدالی که به انبیاء و اولیاء‌اش می‌دهد صبر است حضرت محمد (ص) فرمود هیچ پیغمبری مانند من اذیت نشد اما مشاهده کردید که خداوند به وی نشرصدر عطا کرد باید انسان ظرفیت داشته باشد.

رئیسی تاکیدکرد: جبهه‌های ما را بچه‌های صبور و با ظرفیت اداره کردند بچه‌های ما فقط یک کار نکردند و آن هم تسلیم شدن بود آنها ایستادند و جنگیدند به اسارت درآمدند و شهید شدند اما تسلیم نشدند.

رییس دستگاه قضا ادامه داد: برای همه ما مواجه با دشمن حتمی است ما باید شیطان درون و برون را بشناسیم امیر نفس بودن یا اسیر نفس شدن بسیار مهم است امیر که باشیم برنده‌ایم اما اسیر باشیم خود را باخته‌ایم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها