رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 449173

روسیه از پیشرفت در نشست کمیسیون برجام ابراز تردید کرد

ساعت 24- معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که مسکو به پیشرفت در نشست کمیسیون مشترک برجام اطمینان ندارد و معتقد است که حفظ برجام هر روز دشوارتر می‌شود.

style="text-align:justify">سرگئی ریابکوف روز جمعه به خبرگزاری تاس گفت: روسیه تمام تلاش‌های ممکن را به کار می‌گیرد که نشست کمیسیون مشترک برجام با ایران منجر به کسب نتایج مثبت شود اما در زمان حاضر در این مورد شک داریم.

وی افزود: اینکه تا چه اندازه شرکا درخواست ما و پیشنهادهای معین را پذیرا خواهند بود معلوم نیست.
مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه گفت: سخن گفتن در این مورد که معتقدیم نشست برجام نتایج مثبت به همراه می‌آورد درست نخواهد بود، اما با این وجود برای کسب نتایج تلاش خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: به رغم تلاش‌های روسیه، حفظ برنامه جامع اقدام مشترک دشوارتر می‌شود، مسائل انباشته شده اما هنوز راه حل‌ها کم است و فقط ایده‌هایی وجود دارد.
مقام روس افزود: متأسفانه از یک طرف عصبانیت ازجمله از طرف اروپایی‌ها و از سوی دیگر تمایل برخی از شرکا برای مسئول خواندن ایران در بروز وضعیت کنونی را شاهد هستیم.
به گفته ریابکوف، در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام باید توجه را به جزئیات مسائل متمرکز کرد بویژه اینکه تعدادی از اجزای برجام که در مرحله اجرا قرار دارند نیاز به توجه بسیار بالا و مصون کردن آنها از تأثیرات نامطلوب تحریم‌های آمریکا دارند.
وی افزود: این همان دستور کار سازنده است که ما پیشنهاد می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که با درک به آن توجه شود.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها