رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 449247

تهدید همکار سابق آقا در فضای مجازی

ساعت24 -رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، از کشف پرونده با موضوع تهدید و توهین توسط یک زن به همکار سابقش در واتس‌اپ خبر داد.

پلیس فتا
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، از کشف پرونده با موضوع تهدید و توهین توسط یک زن به همکار سابقش در واتس‌اپ خبر داد.

سرهنگ تورج کاظمی در این باره اظهار کرد: چندی پیش آقایی ۳۲ ساله با مراجعه به پلیس فتا ادعا کرد که در محیط شبکه اجتماعی واتس‌اپ، لباس می‌فروشد و این شبکه اجتماعی برای وی محیطی اقتصادی و کاری محسوب می‌شود، اما از مدتی پیش فردی ناشناس در شبکه اجتماعی واتس‌اپ با انتساب افترا و انتشار مطالب کذب باعث هتک حیثیتی برای وی شده است.

رئیس پلیس فتا تهران با اشاره به این رسیدگی که به موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت، گفت: اقدامات فرد ناشناس، موجب خدشه‌دار شدن موقعیت کاری و اجتماعی این فرد میان دوستان و همکارانش شده بود، اما با این وجود فرد شاکی همچنان نمی‌دانست که انگیزه فرد ناشناس از انجام این اقدامات چیست، بنابراین مأموران پلیس فتا پس از بررسی اظهارات شاکی تجسس‌های خود را برای شناسایی متهم آغاز کردند که در همان بررسی‌های ابتدایی پرونده، مشخص شد صفحه‌ای که اقدام به انتشار مطالب توهین آمیز علیه شاکی کرده است متعلق به خانمی ساکن تهران است.

وی با بیان اینکه در ادامه متهم به پلیس فتا احضار شد، گفت: شاکی در مواجهه حضوری با متهم، وی را شناسایی کرد و مشخص شد که در گذشته با این خانم همکار بوده است. متهم نیز در ادامه با توجه به شواهد و مدارک پلیس به اتهامات انتسابی خود اعتراف و انگیزه خود را از انجام این اقدامات، اختلافات قبلی خود با شاکی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا پایتخت در پایان با تاکید بر اینکه در حال حاضر یکی از چالش‌های فضای مجازی، عدم رعایت حقوق مالکیت فکری است، گفت: برای حفظ تعادل جامعه باید رشد فناوری اطلاعات و توسعه اخلاق به طور متعادل صورت گیرد، اما اخلاق نتوانسته است در جامعه همپای فناوری اطلاعات، توسعه یابد و باید این را نیز در نظر داشت که هر نوع رابطه‌ای در فضای مجازی می‌تواند آسیب‌هایی را نیز به دنبال داشته باشد. اکنون که استفاده از شبکه‌های اجتماعی امری اجتناب ناپذیر است و بیشترین زمان تعامل در این شبکه‌ها شکل می‌گیرد، بهتر است در کنار استفاده مطلوب از آن، با رعایت برخی آداب از سو تفاهم و آسیب‌های تعامل در این فضا کاهش دهیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها