رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 449308

جزئیات نشست «طوفانی» سلمان و پامپئو در جده

ساعت 24- یک رسانه غربی دیدار اخیر وزیر خارجه آمریکا و پادشاه عربستان سعودی را «طوفانی» توصیف کرده است.

style="text-align:justify">وب‌سایت اطلاعاتی «تاکتیکال ریپورت» که متخصص در زمینه ارائه اطلاعاتی در حوزه انرژی و دفاع در خاورمیانه است، جزئیات نشست طوفانی «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، در کاخ «السلام» در جده طی هفته اخیر را فاش کرد.

به نوشته این وب‌سایت، گزارش‌های رسیده از جده حاکی است که این دیدار آن‌گونه که پامپئو می‌خواست باشد، نبود؛ چرا که ملک سلمان به او گفت که در قبال سیاست «دونالد ترامپ» و عملکرد او در بررسی مسائل حساس منطقه، به‌ویژه مسئله ایران، «همچنان احتیاط می‌کند».

تاکتیکال ریپورت افزود، با وجودی که ملک سلمان از پامپئو به گرمی استقبال کرد، ولی به او درباره هرگونه مذاکرات محرمانه با ایران هشدار داد و گفت که این امر «پیامدهای منفی را بر روابط ریاض و واشنگتن در پی خواهد داشت».

از سوی دیگر، ملک سلمان یک غافلگیری دیگری برای پامپئو داشت زمانی‌که او گفت که تمام طرف‌های ذی‌ربط باید از منافع خود در منطقه خلیج‌فارس، از جمله در ایالات متحده آمریکا، محافظت کنند؛ زیرا منافع مشترک تنها به یک کشور خاص تعلق ندارد.

تاکتیکال ریپورت افزود چنین اظهارات ملک سلمان به مثابه پاسخ غیرمستقیمی به ترامپ و درخواست‌های مکرر وی از عربستان سعودی مبنی بر پرداخت هزینه حمایت ایالات متحده از این کشور پادشاهی، است.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها