رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 450601

ربیعی: غنیسازی از 3.67 درصد فراتر می رود/ توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس راهزنی دریایی است

ساعت24 -سخنگوی دولت گفت: دستور العمل ما این است که از غنی‌سازی 3/67 عبور کنیم و این میزان مربوط به نیاز ما است.

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران که پیش از ظهر امروز با حضور بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی و عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه برگزار شد،اظهار داشت: رسانه ها و افکار عمومی دنیا به نحوی نگران رفتار آمریکا و برجام هستند.

وی افزود:‌ بطور مقدماتی اعلام می کنم دستور العمل ما این است که از غنی‌سازی 3/67 عبور خواهیم کرد و مقدار غلظت مربوط به نیاز ما است.

سخنگوی دولت در مورد توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس در جبل الطارق گفت: آنطور که انگلیس می گوید این تصمیم اتحادیه اروپا نیست زیرا کشورهای مهم اروپا مثل اسپانیا به اینکار انگلیس اعتراض کرده و سایر کشورهای اروپایی نیز ابراز نگرانی کردند

وی با بیان اینکه این اقدام انگلیس همسویی با دولت آمریکا است، تاکید کرد: با این اقدام راهزنی دریایی صورت گرفته است.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: دو طیف از ابتدای برجام وجود داشتند. یک طیف می‌گفتند بیخود وارد این مذاکره شدیم، برجام فایده‌ای نداشت و از اول نباید وارد آن می شدیم و در واقع یک پوچ انگاری نسبت به برجام ابراز می‌کردند. الان هم معتقدند برجام نباید باشد.

وی بیان داشت: یک طیفی هم هستند که معتقدند باید در هر شرایطی در برجام بمانیم اما به رغم تنوع همه نظرات در کشورمان که لازم هم است، تصمیمی که ما گرفتیم به نفع صلح جهانی بوده و سازوکارهای امنیتی جهان را تامین می‌کرد.

«آمریکا اشتباه استراتژیکی انجام داد که از برجام خارج شد به هر قیمتی تصمیم برجام به نفع صلح جهانی بوده و هم مفید بود برای کشورهای منطقه، جهان و مردم آمریکا»

ربیعی خاطرنشان کرد:‌ برجام منافع همگان را تامین می‌کرد اما به هر قیمتی هم حاضر نیستیم در برجام بمانیم ولی همان طور که گفتم به رغم تنوع دیدگاه‌ها در کشور، تصمیمی که دولت می‌گیرد در چارچوب منافع ملی است.

وی اظهار کرد: ما در سایه اجماع حرکت می‌کنیم، هرچند که خروج آمریکا از برجام برای به هم زدن نظم و انسجام جامعه ایرانی بوده و این را هم اعلام کرده اند ولی در نظر داریم که انسجام جامعه را در این زمینه حفظ کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها