رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 451211

کاهش نرخ بیکاری در ۱۹ استان/ بیکاری کدام استانها تک رقمی شد؟

ساعت 24-نرخ بیکاری ۱۹ استان در بهار امسال نسبت به پاییز سال گذشته کاهش و نرخ بیکاری ۱۲ استان نیز افزایش یافت؛ همچنین نرخ بیکاری ۶ استان تک رقمی و دو رقمی شد.

بيكاري
بررسی نرخ بیکاری ۳۱ استان کشور به استنباط گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، نرخ بیکاری ۱۹ استان کشور در پایان بهار امسال نسبت به فصل بهار سال گذشته کاهش داشته است؛ همچنین نرخ بیکاری ۱۲ استان کشور با رشد مواجه بوده است.

بر این اساس، نرخ بیکاری ۱۹ استان آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، گیلان، مرکزی، همدان و یزد کاهش داشته است.

نکته حائز اهمیت کاهش نرخ بیکاری در سه استان چهار محال و بختیاری، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان که همواره دارای نرخ بالای ۱۵ درصد بودند؛ به این ترتیب نرخ بیکاری در چهار محال و بختیاری از ۲۲.۸ درصد به ۱۶.۷ درصد، در کرمانشاه از ۱۹.۴ درصد به ۱۴.۷ درصد و در سیستان و بلوچستان از ۱۸.۶ درصد به ۱۳.۶ درصد رسیده است.

همچنین نرخ بیکاری ۱۲ استان آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، قم، کرمان، گلستان، لرستان، مازندران و هرمزگان با رشد رو به رو بوده است.

بیشترین تغییر نرخ بیکاری مربوط به استان هرمزگان می شود که از ۱۱.۵ درصد به ۱۵.۹ درصد افزایش یافته است.

نتایج نرخ بیکاری استان‌ها نشان می‌دهد، استان چهار محال و بختیاری اگرچه روند کاهشی داشته است اما همچنان با دارا بودن نرخ ۱۶.۷ درصدی بیکاری، دارای بیشترین جمعیت بیکار در بین استان‌های کشور است. پس از چهار محال و بختیاری، به ترتیب استان های خوزستان با ۱۶.۲ درصد، لرستان با ۱۶.۱ درصد و هرمزگان با ۱۵.۹ درصد در رده های بعدی قرار دارند.

استان همدان نیز با نرخ بیکاری ۶.۱ درصد دارای کمترین نرخ بیکاری در بین ۳۱ استان کشور است.

در عین حال، بررسی جدول نرخ بیکاری به تفکیک هر استان حکایت از آن دارد که نرخ بیکاری استان‌های آذربایجان شرقی و گلستان که در بهار سال گذشته تک رقمی بود، در بهار امسال دو رقمی شد. همچنین نرخ بیکاری دو رقمی چهار استان ایلام، بوشهر، خراسان رضوی و گیلان در بهار سال گذشته، در بهار امسال تک رقمی شد.

نرخ بیکاری استان‌هایی که دو رقمی شد

استان بهار ۹۸ بهار ۹۷
آذربایجان شرقی ۱۰.۲ ۹.۹
گلستان ۱۱ ۸.۸

نرخ بیکاری استان‌هایی که تک رقمی شد

استان بهار ۹۸ بهار ۹۷
ایلام ۹.۳ ۱۱.۹
بوشهر ۹.۲ ۱۰.۹
خراسان رضوی ۹.۴ ۱۰.۷
گیلان ۸.۲ ۱۰
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها