رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 451213

آمریکا در شورای حکام ایران را به «باج‌خواهی» متهم کرد

ساعت 24-هیات آمریکا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر ادعای آمادگی برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران را تکرار کرد و اقدامات تازه ایران برای کاهش تعهد به برجام را «باج‌خواهی» خواند.

خبر
هیأت آمریکا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) اقدامات ایران برای کاهش تعهد به توافق هسته‌ای را «باج‌خواهی» توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بخشی از این بیانیه آمده است: «توسعه برنامه هسته‌ای ایران، تلاشی برای اخاذی از جامعه بین‌الملل است... خطرپذیری و تاکتیک‌های باج‌خواهی، برای ایران کاهش تحریم به ارمغان نخواهد آورد.»

این بیانیه سپس ادعا کرده است: «مسیری که رژیم در پیش گرفته است، تنها به تعمیق انزوا و افزایش خطراتی که با آن روبروست، منتج می‌شود... ایالات متحده همچنان آماده مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران است و احتمال عادی‌سازی کامل روابط را پیش می‌نهد.»

نشست امروز شورای حکام آژانس در حالی به درخواست آمریکا برگزار شده که واشنگتن بیش از یک سال است که به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده است.

با وجود خروج از برجام و اعمال تحریم‌های گسترده، واشنگتن مدعی است که ایران همچنان باید مانند یک سال گذشته به صورت یکجانبه به این توافق چندجانبه پایبند بماند.

جمهوری اسلامی ایران از اردیبهشت ماه امسال، همزمان با سالگرد خروج آمریکا از برجام، تاکنون دو گام برای کاهش تعهد به توافق هسته‌ای برداشته است. در چارچوب این گام‌ها، ایران پایبندی به سقف ذخایر اورانیوم با غنای پایین و آب سنگین را متوقف کرده و غنای اورانیوم تولیدی خود را نیز به ۴.۵ درصد افزایش داده است.

بر اساس اعلام تهران، در صورتی که ظرف دو ماه طرف‌های باقی‌مانده برجام وعده «جبران خسارت» ناشی از خروج آمریکا را محقق نکنند، ایران وارد گام سوم کاهش تعهد به برجام می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها