رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 451226

احتمالاً در شورای حکام با ایران همدردی می‎شود

ساعت 24- درحالیکه نشست اضطراری شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به درخواست آمریکا درحال برگزاری است، بلومبرگ فاش کرد: احتمالاً در نشست شورای حکام با ایران همدردی می شود.

style="text-align:justify">درحالیکه نشست اضطراری شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به درخواست آمریکا امروز چهارشنبه در حال برگزاری است، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی فاش کرد: بازرسان هسته ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فشارهای آمریکا بر ایران را رد می‌کنند.

در گزارش خبرگزاری بلومبرگ در این خصوص آمده است: بازرسان هسته ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که امروز به درخواست آمریکا در وین گردهم آمده‌اند، احتمالاً فشارهای مورد درخواست واشنگتن علیه تهران را به تعویق می‌اندازند.

گزارش مذکور در ادامه می افزاید: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته است که مادامیکه ترامپ از توافق هسته ای بیرون نیامده و تحریم های پیشین علیه تهران را بازاعمال نکرده بود، ایران از محدوده های مقرر در برجام پیروی می کرد؛ لذا احتمال دارد آنها (نمایندگان کشورهای عضو شورای حکام آژانس) در نشست امروز با اقدام اخیر ایران (گام اول و دوم برجامی) همدردی کنند.

این درحالیست که ۱۴ ماه پس از بدعهدی آمریکا و تعلل اروپا در عمل به تعهداتشان در برجام، حدود ۲ ماه پیش جمهوری اسلامی ایران هشدار داده بود تا در صورت ادامه بدعهدی های طرف های غربیِ ایران در توافق هسته ای ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ میلادی (۲۳ تیر ماه ۱۳۹۴) کشورهای ۱+۵ با ایران موسوم به برجام، تهران بر اساس مواد ۲۶، ۳۶ و ۳۷ این توافق بین المللی مجبور به کاستن از سطح برخی تعهدات برجامی خود شده؛ اما تصمیمی به لغو برجام ندارد.

گفتنی است، تا کنون ۲ گام از این هشدار از سوی ایران به انجام رسیده است.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها