رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 451350

آیا منابع بیت کوین تمام شدنی است؟

ساعت24-ارزهای دیجیتال امروزه به پر بحث‌ترین‌ها در اقتصاد تبدیل شده اند اما سوالی که پیش می آید این است آیا بیت‌کوین‌ها تمام می شوند و اینکه قیمت این ارز دیجیتال به کدام سو حرکت می کند؟

افزایش استفاده از بیت‌کوین‌ها و استخراج بیشتر آنها نگرانی‌هایی را برای مصرف کنندگان آن ایجاد کرده است اینکه آیا بیت‌کوین‌ها منابع پایان پذیراند و اینکه قیمت بیت‌کوین‌ها به کدام سو گام برمی دارد؟

شباهت بیت کوین به طلا

بیت کوین ها از لحاظ بسیاری شبیه طلا هستند به طور مثال این ارزهای دیجیتال خود به خود ساخته نمی‌شوند و باید توسط ماینرها استخراج شوند و طلا هم به طور خود به خود تولید نمی‌شود و باید از معادن استخراج شود.

همانگونه که منابع محدودی طلا در معادن وجود دارد ۲۱ میلیون بیت کوین در دنیا وجود دارد که قابل استخراج است.

تا زمانی که سیستم بیت کوین تغییری نکند و دامنه اش گسترده تر نشود با استخراج ۲۱ میلیون بیت کوین دیگر بیت کوینی برای استخراج باقی نخواهد ماند.

تمام بیت کوین هایی که استخراج می شوند در بلوچین شمرده می شوند بلوچین دفتر عمومی مشترک است که در آن تمام شبکه های بیت کوین به یکدیگر متصل است.

بلوچین نیز مانند بانک ها که اطلاعات محرمانه حساب کاربرانشان را فاش نمی کنند میزان بیت کوین های استخراج شده را اعلام نمی کنند.

چه اتفاقی می افتد اگر منابع بیت‌کوین‌ها به پایان برسد؟

آنچه که واضح است این است که با تمام شدن منابع بیت کوین ها و عدم استخراج آنها افرادی که دست به استخراج این بیت کوین ها زدند به شدت تحت تاثیر قرار می گیرند.

در این گروه معترضان قرار خواهند داشت که خواستار استخراج بیشتر بیت کوین ها خواهند بود به این صورت که محدودیت ماینرها برای استخراج بیت کوین را از میان بردارند.

این گروه معترضان گروهی هستند که از هزینه انتقال بیت کوین ها کسب درآمد می کنند و بر این عقیده اند که محدودیت در تعداد بیت کوین ها تاثیرات منفی بر این سیستم می گذارد.

قیمت بیت کوین ممکن است چه تغییری کند؟

هیچ کس به طور دقیق نمی تواند در این مورد پیش بینی انجام دهد ولی آنچه که معلوم است رشد قیمت بیت کوین در سال های پیش رو است چرا که هرچه قدر میزان استفاده از بیت کوین ها بیشتر شود و این ارز دیجیتال در نقاط مختلف دنیا پراکنده شود ارزشش نیز افزایش پیدا می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها