رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 451373

دریاچه لیسی گرجستان در تور گرجستان

رپورتاژ آگهی /حتّی اگر برای سفری کوتاه در تفلیس هستید یکی از جاهایی که قطعاً ارزش دیدن دارد، دریاچه لیسی تفلیس است. گفته می‌شود برخی از مردم این دریاچه را با نام "راز لیسی" می‌خوانند که با در نظر گرفت ویژگی‌های منحصر به فرد آن، نامی کاملاً شایسته به نظر می‌رسد.

dir="RTL" style="text-align:justify"> نکته جالب توجّه این است که دریاچه لیسی در تور گرجستان سفر باتو ، تنها یک تفرجگاه تابستانی نیست بلکه در هر فصلی از سال دریاچه لیسی زیبا و تماشایی است. طبیعت چهار فصل دریاچه لیسی این مکان را به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در شهر تفلیس تبدیل کرده است که در تمامی اوقات سال میزبان گردشگران فراوانی است. البته این دریاچه تنها برای توریست‌ها و گردشگران جذاب نیست بلکه مردم بومی نیز اغلب این مکان را برای تعطیلات آخر هفته خود انتخاب می‌کنند. پس اگر این امکان برای شما وجود دارد در روزهایی غیر از تعطیلات آخر هفته به دریاچه لیسی بروید تا بهتر بتوانید از امکانات آنجا استفاده کنید. دریاچه لیسی جایی برای گذران اوقاتی خوش با خانواده یا دوستان است. اغلب اوقات این مکان مملو از افراد زیادی از اقشار مختلف مردم با ظاهر و عقاید متفاوت است که با لبخند از کنار هم عبور می‌کنند.

چرا دریاچه لیسی مکان بی‌نظیری است؟

دریاچه لیسی یک تفرجگاه عمومی است که پر از سرویس‌های خدماتی و امکانات متنوع برای افراد با سلایق گوناگون است. چندین سال است که یک شرکت خصوصی با پروژه‌ای تحت عنوان "شهر سبز لیسی" به تجهیز و نگهداری اصولی این مکان می‌پردازد . با تلاش‌های صورت گرفته امروز نه تنها امکانات تفریحی فراوانی در دریاچه لیسی وجود دارد بلکه با رعایت نکات اصولی، این محوطه و آب دریاچه همواره تمیز و درخشان است.

در این مکان بستری فراهم شده تا مهمانان و به خصوص توریست‌ها در کمال آرامش و به سادگی بتوانند از امکانات بهره ببرند. به عنوان مثال برای شناسایی مسیرها از شیوه رنگ‌آمیزی استفاده شده تا به ساده‌ترین وجه قابل تشخیص باشد. به عنوان مثال مسیر زرد رنگ برای پیاده‌روی و مسیر قرمزرنگ برای دوچرخه‌سواری است. در هر ساعتی از شبانه‌روز شما می‌توانید در محوطه به گشت و گذار بپردازید؛ چرا که به خاطر وجود چراغ‌های فراوان، روشنایی محیط در تمام ساعات بر قرار است.

در طول مسیر شما تابلوهایی می‎بینید که نکاتی را در نهایت ظرافت و دقّت یادآوری می‌کند. مانند:

" هر دوچرخه‌سواری که عبور می‌کند، دوست من است."

" هرکس کودکی به همراه دارد، دوست من است"

در اینجا هر مسیر، رنگ مشخصی دارد که به یک مکان شگفت‌انگیز منتهی می‌شود. دریاچه لیسی مکانی است که زیبایی طبیعت با سرگرمی‌های مدرن در کنار هم قرار گرفته‌اند. می‌توانید در میان جنگل انبوه درختان بامبو قدم بزنید یا از سواری پرهیجان اسکیت برد لذّت ببرید.

اطراف دریاچه لیسی با جنگل‌های انبوه احاطه شده که وقتی قدم در میان آن‌ها می‌گذاری تصور می‌کنی که به دنیای رمزآلودی پا گذاشته‌ای که با تمدن و شهرنشینی فاصله بسیاری دارد در حالی که تنها 500 متر با تفلیس، پایتخت گرجستان فاصله دارد و این تضاد، شگفت‌انگیز و غیر قابل باور است. مطالب بیشتر: تفریحات گرجستان در تور گرجستان

خلاصه اینکه اگر از امکانات تفریحی مدرن شهری از قبیل کافه‌ها و کلوپ‌ها با آن سر و صداهای گوش‌خراش کسل و خسته هستید، حتماً به دریاچه لیسی بروید. استشمام رایحه دل‌انگیز درختان و هوای تازه، تماشای پرندگان و حیواناتی مانند لاک‌پشت و روباه و خرگوش، دوچرخه‌سواری، استراحت بر روی ننوی درختی و لذّت بردن از سکوت جنگل و مناظر بدیع آن و یا حتّی گرفتن حمام آفتاب همه و همه در کنار دریاچه لیسی امکان‌پذیر است. حتّی اگر عاشق دویدن هستید و از دویدن در خیابان‌های مملو از ماشین و آدم و هوای آلوده خسته شده‌اید می‌توانید به دریاچه لیسی بروید و مطمئن باشید حتّی اگر در نیمه‌های شب به آنجا برسید با درخشش چراغ‌های همیشه روشن دریاچه مسیر را هرگز گم نخواهید کرد.

اگر به همراه خانواده و با کودکان به دریاچه لیسی بروید هم هرگز پشیمان نمی‌شوید چون در آن‌جا برای کودکان نیز امکانات مناسبی پیش‌بینی شده است.

چرا به دریاچه لیسی برویم؟

اگر هنوز هم برای رفتن به دریاچه لیسی در تور گرجستان ارزان قیمت و لحظه آخری مردد هستید، به نکات زیر که ویژگی‌های منحصر به فرد دریاچه لیسی را یادآوری می‌کند، توجه کنید:

- دریاچه لیسی به خاطر شرایط آب و هوایی خاص خود شهرت دارد که منطقه‌ای حاصلخیز با آب گرمی دلپذیر است.

- دریاچه لیسی تنها 500 متر با شهر تفلیس، پایتخت گرجستان، فاصله دارد و شما به راحتی و در مدّت زمان کوتاهی این فاصله را طی خواهید کرد.

- ارتفاع دریاچه لیسی حدود 100 متر بیشتر از ارتفاع سایر مناطق شهر تفلیس است.

- عمق دریاچه لیسی تا 4 متر می‌رسد و دمای هوا همیشه در حالت مطلوبی قرار دارد؛ پس لازم نیست فقط به تماشای مناظر بپردازید شما می‌توانید از شنا در دریاچه نیز لذّت ببرید.

- در دریاچه لیسی شما می‌توانید ماهیگیری کنید.

- در زمستان که همه جا سرمازده و یخبندان است در دریاچه لیسی بیش از 1400 نوع گیاه مختلف وجود دارد.

- در سال 2007 یک محوطه سوارکاری در مجموعه تفریحی دریاچه لیسی افتتاح شده است. پس اگر مایل باشید می‌توانید تجربه سوارکاری هم داشته باشید.

- از دریاچه لیسی می‌توانید چشم‌انداز بی‌نظیری از شهر تفلیس تماشا کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها