رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 451391

مرگ جوان چاه‌کن در عمق ۸۰ متری

ساعت 24- رئیس سازمان آتش نشانی اراک گفت: چاه کن 20 ساله‌ای در عمق 80 متری چاهی در اطراف یکی از روستاهای شهرستان خمین دچار حادثه شد و جان باخت.

style="text-align:justify">مسعود آقازیارتی، رئیس سازمان آتش نشانی اراک با اشاره به اینکه چاه‌کن 20 ساله‌ای در عمق 80 متری چاهی در اطراف یکی از روستاهای شهرستان خمین دچار حادثه شد و جان باخت، اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی این حادثه توسط آتش نشانی خمین و اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری برای اعزام تیم امداد و نجات به محل حادثه، با هماهنگی صورت گرفته با سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک، نجاتگران آتش نشان در قالب یک تیم امداد و نجات با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اراک، عازم محل حادثه واقع در اطراف روستای پشت کوه در 20 کیلومتری شهرستان خمین شدند.

وی تصریح کرد: بنا به اظهار همکاران آتش نشانی خمین، این کارگر مقنی به اتفاق یک نفر دیگر مشغول کندن چاه و کوره به قصد متصل کردن دو دهنه چاه در اعماق آن به هم بودند که به یکباره چاه دچار ریزش شده و یکی از این دو مقنی دچار حادثه می‌شود اما خوشبختانه نفر اول جان سالم به در برده و طی تماس با آتش نشانی درخواست کمک می‌کند.

آقازیارتی در ادامه اظهار داشت: با توجه به وجود تیم تخصصی امداد و نجات در حوادث چاه در آتش نشانی اراک، مأموریت این حادثه به این تیم محول شد که به اتفاق نیروهای عملیاتی شهرستان خمین خود را به محل حادثه رساندند.

رئیس سازمان افزود: تیم امداد و نجات با رسیدن به محل حادثه، با برپایی کارگاه نجات بر روی دهانه چاه، سه نفر از اعضای تیم با استفاده از تجهیزات مخصوص، به منظور جستجوی این کارگر مقنی به درون چاه رفتند اما پس از چندین ساعت عملیات، با توجه به شرایط بد چاه و وجود آب به عمق 25 متر، ادامه کار جستجو برای یافتن جسد این جوان را به روز بعد موکول کردند.

وی با اعلام اینکه با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد توسط مالک چاه، آب درون آن برای تسهیل در کار، توسط پمپ تخلیه شود، خاطرنشان کرد: ساعت 8 صبح امروز دوباره تیم امداد و نجات به محل حادثه رفته و امدادگران آتش نشان این بار با استفاده از تجهیزات غواصی وارد چاه شدند تا در صورت نیاز اقدام به قوس زدن در درون آب کرده و عملیات یافتن پیکر این کارگر نتیجه بخش باشد.

آقازیارتی تصریح کرد: سرانجام با تلاش فراوان و پس از نزدیک به دو ساعت عملیات نفس‌گیر، تیم امداد و نجات سازمان آتش نشانی اراک، جسد این کارگر حدودا 20 ساله تبعه افغان را به خارج از چاه انتقال دادند.

رئیس سازمان آتش نشانی با بیان اینکه این کارگر چاه‌کن بلافاصله تحویل عوامل انتظامی و آرامستان شد در مورد علت بروز این حادثه گفت: به منظور تعیین دقیق علت مرگ و نیز دلایل بروز این حادثه، جنازه این کارگر به پزشکی قانونی انتقال یافت.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها