رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 451854

جوکوویچ قهرمان ویمبلدون شد

ساعت 24- مرد شماره یک جهان با شکست تنیسور سوئیسی توانست برای پنجمین بار فاتح ویمبلدون شود.

style="text-align:justify">نواک جوکوویچ و روجر فدرر فینال تنیس ویمبلدون در بخش مردان را برگزار کردند. این دیدار پس از پنج ساعت با پیروزی ۳ بر ۲ جوکوویچ پایان یافت. تنیسور صربستانی توانست برای پنجمین بار قهرمان این رقابت‌ها شود.

در ست نخست رقابت نزدیک دو تنیسور دیده شد. هر تنیسوری که سرویس را در اختیار داشت برنده آن گیم می‌شد. رقابت جذاب جوکوویچ و فدرر در گیم چهارم به اوج خود رسید و پس از چهار تساوی مرد شماره یک جهان توانست نتیجه را ۲ بر ۲ کند. فدرر فرصت داشت تا ست را با نتیجه ۶ بر ۴ به نفع خود تمام کند اما حریف صربستانی اش این اجازه را نداد و بازی ۵ بر ۵ شد. در ادامه نتیجه ۶ بر ۶ شد و برنده باید در گیم پایانی مشخص می‌شد. در نهایت پس از یک رقابت ۵۸ دقیقه‌ای جوکوویچ توانست ۷ بر ۵ پیروز شود و ست نخست را با نتیجه ۷ بر ۶ به نفع خود ثبت کند.

در شروع ست دوم جوکوویچ تعادل خود را از دست داد و این موضوع باعث شد به راحتی این ست را واگذار کند. فدرر با قدرت امتیازها را یکی پس از دیگری به خود اختصاص داد و در ۱۵ دقیقه ۴ بر صفر از حریفش پیش افتاد. در ادامه بازی ۵ بر یک شد و در نهایت مرد شماره سه جهان توانست با نتیجه ۶ بر یک همه چیز را برابر کند. ست دوم پس از ۲۶ دقیقه به پایان رسید.

شرایط ست سوم مانند ست اول پیش رفت. فدرر و جوکوویچ هر گیم که سرو را در اختیار داشتند با پیروزی به پایان رساندند. تنیسور سوئیسی باز هم با سروهای فوق العاده اش گیم ها را به راحتی به نام خود ثبت کرد. از طرفی مرد شماره یک جهان افت خود در ست گذشته را فراموش کرد و توانست با قدرت ادامه دهد. دوباره پس از تساوی ۶ بر ۶ باید برنده در گیم پایانی مشخص می‌شد. جوکوویچ تای بریک را فوق العاده شروع کرد و توانست ۳ بر صفر پیش بیفتد. در ادامه بازی ۵ بر یک شد اما بازگشت خوب فدرر اختلاف را به حداقل رساند. جوکوویچ توانست با توجه به در اختیار داشتن سرو دو امتیاز دیگر کسب کند و پس از ۵۷ دقیقه برنده ست سوم شود. بازی ۲ بر یک به نفع مرد شماره یک جهان شد.

ست چهارم کاملاً متفاوت نسبت به سه ست گذشته پیش رفت. در حالی که در شروع به نظر می‌رسید فدرر از پیروزی ناامید شده است توانست بر یک کند و شرایط را به نفع خود پیش ببرد. بازی ۲ بر ۲ بود که تنیسور سوئیسی توانست در گیم پنجم پیروز شود. مرد شماره سه جهان در ادامه دو گیم دیگر را به نام خود ثبت کرد تا بازی ۵ بر ۲ شود. با این حال جوکوویچ ناامید نشد و اختلاف را به حداقل رساند. فدرر که نمی‌خواست بازی دوباره به تساوی برسد با قدرت گیم دهم را به نفع خود تمام کرد و همه چیز دوباره برابر شد. گیم چهارم ۴۰ دقیقه طول کشید.

در ست آخر مرد شماره یک جهان توانست در گیم نخست پیروز شود. فدرر خیلی زود بازی را یک بر یک کرد. در ادامه جوکوویچ پیروز شد او می‌توانست گیم چهارم را نیز به خود اختصاص دهد اما این اتفاق رخ نداد. تنیسور سوئیسی ۴۰ بر ۱۵ پیش بود اما فدرر جبران کرد و در نهایت توانست بازی را دوباره به تساوی برساند. در ادامه جوکوویچ دو گیم دیگر را با پیروزی به پایان رساند تا مسیر قهرمانی برایش هموار شود. با این حال فدرر اجازه نداد اختلاف بیشتر شود و اشتباه‌های حریف صربستانی اش بهترین بهره را برد تا نتیجه ۴ بر ۳ به نفع جوکوویچ شود.

رقابت جذاب دو تنیسور در گیم بعد هم ادامه یافت و مرد شماره سه جهان همه چیز را دوباره برابر کرد. سرو در اختیار جوکوویچ قرار گرفت و او توانست نتیجه را ۵ بر ۴ به نفع خود کند. در ادامه بازی دوباره مساوی شد. این شرایط تا زمانی که بازی ۷ بر ۷ شده بود پیش رفت. در گیم پانزدهم فدرر بر یک کرد و تنها یک گیم با قهرمانی فاصله داشت. در حالی که تنیسور سوئیسی ۴۰ بر ۱۵ پیش بود و با یک امتیاز قهرمان می‌شد جوکوویچ جبران کرد و نتیجه ۸ بر ۸ شد. در ادامه بازی در نتیجه ۱۲ بر ۱۲ برابر شد تا همه چیز در گیم پایانی مشخص شود. جوکوویچ باز هم در این بخش خوب ظاهر شد و توانست ۴ بر یک پیش بیفتد. او در ادامه تعادلش را از دست داد و نتیجه ۴ بر ۲ شد. فدرر یک امتیاز دیگر گرفت تا اختلاف به حداقل برسد. دو سرو بعدی در اختیار جوکوویچ قرار گرفت و او نتیجه را ۶ بر ۳ کرد. مرد شماره یک جهان امتیاز بعدی را نیز از آن خود کرد تا جام قهرمانی را برای دومین سال پیاپی بالای سر ببرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها