رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 451950

وزیر خارجه بریتانیا: هنوز راه‌های کوچکی برای زنده ماندن برجام وجود دارد

ساعت24 - هانت در خصوص واکنش به کاهش تعهدات ایران: ما واکنش خواهیم داشت و در برجام، کمیسیون مشترک بعنوان مکانسیمی برای زمانیکه یکی از طرف‌ها معتقد است طرف دیگر، برجام را نقض کرده طراحی شده و بزودی این کمیسیون برگزار خواهد شد.

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا قرار است در بروکسل با وزیران خارجه فرانسه و آلمان که امضا کنندگان اروپایی برجام هستند، دیدار کند/APE

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا پیش از نشست مشترک با وزیران خارجه اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت که همچنان زمان برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام وجود دارد و شرکای اروپایی برجام با عملکرد ایالات متحده در خصوص بحران ایران موافقت ندارند.


به گزارش بی بی سی به نقل از رویترز، هانت در عین حال گفت که "ایران همچنان یک سال تا تولید سلاح اتمی فاصله دارد و هنوز راههای کوچکی برای زنده نگه داشتن برجام وجود دارد".


هانت در پاسخ به سوالی در خصوص نوع واکنش بریتانیا و سایر کشورهای اتحادیه اروپا نسبت به کاهش تعهدات ایران در قبال برجام اعلام کرد که "ما واکنش خواهیم داشت و در برجام، کمیسیون مشترک بعنوان مکانسیمی برای زمانیکه یکی از طرف‌ها معتقد است طرف دیگر، برجام را نقض کرده طراحی شده و بزودی این کمیسیون برگزار خواهد شد".


کمیسیون مشترک در بارهای قبل به درخواست ایران و بعلت نقض مفاد برجام از سوی سایر امضاکنندگان تشکیل می‌شد و این اولین باری است که یکی از کشورهای اروپایی امضا کننده برجام خواستار تشکیل این کمیسیون به دلیل نقض برجام از سوی ایران می‌شود.


براساس برجام، ایران در ازای قبول محدودیت‌ در برنامه‌های اتمی‌اش می‌توانست با لغو تحریم‌های اقتصادی به مراودات اقتصادی دست بزند اما با خروج آمریکا از این قرارداد بین‌المللی، اجرای برجام هم تا حد زیادی دچار مشکل شد.


هانت، پیش از سفر به بروکسل اعلام کرد که بریتانیا در تلاش است تا با راهکارهای جدید، برنامه جامع اقدام مشترک را حفظ کرده و تنش‌ها در خلیج فارس را کاهش دهد.


هانت قرار است امروز با وزرای خارجه اتحادیه اروپا را در بروکسل ملاقات کند و نگرانی‌ها در خصوص نقض برجام توسط ایران را با همتایانش بررسی کنند.


در ملاقات‌های امروز(دوشنبه ۲۴ تیر) امضا کنندگان اروپایی برجام قرار است از ایران بخواهند که به تعهدات خود در برجام پایبند بماند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها