رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 451971

وکیل یک متهم: وصولیهای بانک سرمایه صوری بوده است

ساعت24 - در نامه پرویز احمدی به حیدرآبادی‌پور مدیرعامل اسبق بانک سرمایه که در اسفند ۹۴ نوشته شده تصریح شده است که وصولی‌های بانک سرمایه صوری بوده است.

جلسه رسیدگی به اتهامات مدیران پیشین بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی اسدالله مسعودی مقام بعد از ظهر امروز برگزار شد.

بنابراین گزارش در ابتدای این جلسه سیداکبر امامی وکیل پرویز احمدی از مدیران بانک سرمایه در دفاع از موکل خود گفت: در مورد عدم نظارت موکل و پاسخگویی به امضاهایش باید ساختار موجود مورد بررسی قرار بگیرد. چرا که هر نیروی انسانی که در آن ساختار قرار بگیرد باید کار فوق‌العاده‌ای را انجام بدهد.

وی سپس به نامه مورخ 19/12/94 موکلش به حیدرآبادی‌پور مدیرعامل اسبق بانک سرمایه که درباره شرایط بانک نوشته شده بوده است اشاره کرد و افزود: در این نامه عنوان شده است که نیروهای تحصیل‌کرده بانک در حال ترک آن هستند و بانک براثر تصمیمات شخصی دچار آشفتگی شده است و مدیر عامل مالی امور بانکی عزل و 5 نفر از بازنشستگان که شایستگی حرفه‌ای نداشتند جایگزین آن شدند.

وکیل احمدی در رابطه با دیگر محورهایی که در نامه ذکر شده است افزود: روحیه نیروهای توانمند و تحصیلکرده بانک به هم ریخته، آگهی استخدام غیرشفاف در روزنامه چاپ شده و با تعدادی از بازنشستگان مصاحبه صورت گرفته و جذب شده‌اند و یک نفر با مدرک کمتر از کارشناسی مسئول انفورماتیک بانک شده است.

این وکیل دادگستری در ادامه قرائت این نامه افزود: 31 مورد رفع نقص ابلاغی بانک مرکزی که فرصت آن تا پایان سال 94 بوده بلاتکلیف مانده است و بیشتر وصولی‌های بانک صوری است.

وکیل پرویز احمدی قرائت این نامه را اینگونه ادامه داد که اساسنامه جدید بانک در اداره حقوقی بانک متوقف مانده است و فردی در مدیریت بازرسی بانک منصوب شده که خود در تخلفات شعبه آصف حضور داشته است که فاجعه‌آمیز است.

سیداکبر امامی با اشاره به اینکه پاس دادن مسئولیت به زیردستان شاید کاری غیراخلاقی باشد، گفت: اما وقتی یک قاضی دستور می‌دهد که طبق قوانین اقدام شود و با این حال کارشناس و دیگران اقدام به گرانمایی و... می‌کنند نباید آن قاضی را مواخذه کرد.

این وکیل دادگستری که از موکل خود به عنوان فردی پاکدست نام می‌برد در اثبات این ادعای خود به ذکر خاطره‌ای از دوران مدیریت پرویز احمدی در بانک رفاه پرداخت و گفت: او وقتی مدیرعامل بانک رفاه بود با تک تک متقاضیان کار شخصا مصاحبه می‌کرد که در موردی در دفترش باز و خواهرزاده‌اش وارد می‌شود که با توجه به سکنات او که به درد بانک نمی‌خورده خواهرزاده‌اش را رد می‌کند تا مبادا بهانه‌ای به دست کسانی بدهد که منتظر بوده‌اند روزنه‌ای باز شود برای اینکه کسانی را وارد بانک کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها