رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452002

جمهوری آذربایجان، سفیر گرجستان را احضار کرد

ساعت 24- زوراب پاتارادزه سفیر گرجستان در باکو روز دوشنبه در رابطه با حادثه در منطقه مرزی " کشیکچی داغ " به وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان احضار شد.

style="text-align:justify">زوراب پاتارادزه سفیر گرجستان در باکو روز دوشنبه در رابطه با حادثه در منطقه مرزی " کشیکچی داغ " به وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان احضار شد.

به گزارش وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، سفیر گرجستان در رابطه با نقض مرز های مشترک توسط گروهی از شهروندان گرجی و حمله آنها به مرزبانان آذربایجانی که حفاظت مرز در نزدیکی مجموعه معبدهای «کشیکچی داغ» را بر عهده داشتند، به وزارت امور خارجه احضار و از وی ارایه توضیحات در خصوص بروز این حادثه خواسته شد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان این حادثه را مغایر با روابط راهبردی این کشور و گرجستان اعلام کرد و افزود: این قبیل رویدادها را اقدامی تحریک آمیز با هدف ایجاد اختلاف میان دو کشور تلقی می کند.

دستگاه دیپلماسی خارجی جمهوری آذربایجان همچنین از طرف گرجستان خواستار بررسی بروز این حادثه و ارایه گزارشی درباره اقدامات انجام گرفته شد.

مجموعه معبدهای «کشیکچی داغ» در ارتفاعات مرزی بین جمهوری آذربایجان و گرجستان قرار گرفته و این مجموعه به دو بخش تقسیم شده‌اند که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تاکنون مرز دو کشور در این منطقه نشانه‌گذاری نشده است.

برخی محافل در گرجستان مجموعه معبدهای «کشیکچی داغ» را متعلق به این کشور و جمهوری آذربایجان نیز آن را جزو میراث تاریخی خود می داند.

تلاش های اخیر جمعی از شهروندان گرجستان برای ورود به این مجموعه معبدها بدون مجوز مرزبانان جمهوری آذربایجان به خشونت کشیده و موجب نارضایتی در این کشور شده است.

در حال حاضر فعالیت کمیسیون بین دولتی جمهوری آذرربایجان و گرجستان برای تحدید حدود در این منطقه ادامه دارد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها