رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452008

بیبیسی مدعی اعزام خبرنگار به ایران شد

ساعت 24- یکی از مدیران رسانه دولتی انگلیس، «بی‌بی‌سی»، مدعی شده این رسانه یک خبرنگار به ایران اعزام کرده است.

style="text-align:justify">«جوناتان مانرو»، رئیس بخش گردآوری اخبار در رسانه دولتی انگلیس، «بی‌بی‌سی» در توئیتر مدعی شده بخش انگلیسی این رسانه اقدام به اعزام خبرنگار به ایران کرده است.

این عضو بنگاه سخن‌پراکنی بی‌بی‌سی در توئیتی روز یکشنبه نوشته است: «امروز، بی‌بی‌سی‌ با "مارتین پیشنس" پوشش اخبار از داخل ایران را آغاز می‌کند. این یک دسترسی نادر در مقطعی کلیدی است. محدودیت‌هایی درباره جابجایی‌های این تیم وجود دارد، اما در خصوص آنچه آنها می‌گویند چنین محدودیتی نیست.»

یک تهیه‌کننده و یک فیلمبردار «مارتین پیشنس» را همراهی می‌کنند و او اولین گزارش خود را از داخل ایران برای بخش انگلیسی بی‌بی‌سی ارسال کرده است.

رسانه دولتی «بی‌بی‌سی» از جمله رسانه‌هایی است که از دیرباز به دشمنی با ملت ایران شهرت دارد. این رسانه در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ در سرنگونی دولت «مصدق» نقش‌آفرینی کرد.

بخش فارسی این رسانه موسوم به «بی‌بی‌سی فارسی» که در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرد از رسانه‌های نقش‌آفرین در فتنه سال ۱۳۸۸ بود.

«حمید بعیدی‌نژاد»، سفیر ایران در لندن چندی پیش بی‌طرفی بی‌بی‌سی فارسی را زیر سوال برده بود. او اسفندماه سال گذشته در صفحه توئیتر خود نوشت: «بی‌بی‌سی فارسی نمیتواند یک شبکه خبری مستقل باشد، چون بودجه آن از بودجه عمومی کشور (تامین می‌شود) و لذا فعالیت آن تحت نظارت دولت انگلیس است.»

وی اضافه کرد: «کمیته‌ای از مجلس بریتانیا نیز سه سال قبل از تشکیل این شبکه، موکدا به شبکه بی‌بی‌سی توصیه کرده بود که برای ایجاد تغییرات سیاسی در ایران به ایجاد سرویس فارسی اقدام کند.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها