رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452020

عراق ۳۳ کودک داعشیِ روس را تحویل مسکو داد

ساعت24- وزارت خارجه عراق از تحویل ۳۳ کودک داعشی روس به کشورشان پس از اتخاذ یک سری تدابیر قانونی و حقوقی در این زمینه خبر داد.

style="text-align:justify">وزارت خارجه عراق امروز(دوشنبه) بیانیه‌ای را در رابطه با تحویل ۳۳ کودک داعشی روسیه صادر و در آن تاکید کرد که این اقدام پس از بررسی‌های لازم امنیتی صورت گرفته است.

وزارت خارجه عراق در بیانیه خود تاکید کرد که «۳۳ کودک از مادران روسی متهم به همکاری با داعش به کشورشان بازگردانده شدند و این اقدام پس از اتخاذ یک سری تدابیر لازم قانونی و حصول اطمینان درباره سرپرستی آنها در روسیه انجام گرفت».

دولت عراق گفت که وزارت خارجه این کشور از طریق مراکز حقوقی و با همکاری دستگاه‌های عراقی ذی‌ربط مانند شورای عالی قضایی، وزارت دادگستری و سرویس‌های امنیتی، تلاش زیادی کرده تا به پرونده مربوط به تحویل این کودکان پایان دهد.

به گزارش پایگاه خبری المسله، در بیانیه مزبور آمده که این اقدام با همکاری و هماهنگی سفارت روسیه در بغداد صورت گرفته است.

وزارت خارجه عراق تاکید کرده که در تاکنون در چند فرآیند تحویل ۴۷۳ کودک از اتباع مختلف روسی، تاجیکستانی، آذربایجانی، آلمانی، فرانسوی، گرجستانی، بلاروسی، فنلاندی، اوکراینی و ترکیه‌ای شرکت داشته است.

وزارتخانه یاد شده در پایان بیانیه خود از همه کشورها خواست تا برای تحویل کودکان داعشی و مادران محکوم شده در مراکز ذی‌ربط در عراق همکاری کنند.

«میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ماه گذشته در نشست شورای حقوق بشر در ژنو،‌ وضعیت فرزندان داعش که در دوره جنگ متولد شدند، را «اسفناک» خواند و شمار این کودکان را نزدیک به ۲۰ هزار نفر تخمین زد.

وی گفت که «ده‌ها هزار نفر از عناصر داعش و خانواده‌هایشان که در اردوگاه‌هایی در عراق و سوریه اسیر هستند یا باید محاکمه شوند یا آزاد».

باشله خاطر نشان کرد که «خانواده‌های داعشی‌های خارجی در سوریه و عراق اگر قرار نیست محاکمه شوند، به کشورشان بازگردانده شوند».

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها