رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452099

شرق سوریه؛ 15 غیر نظامی دیگر در بمباران آمریکا کشته شدند

ساعت24- جنگنده‌های ائتلاف آمریکا در شرق استان دیرالزور، به بهانه بازداشت یک فرمانده سابق داعش، یک روستا را بمباران کردند که در پی آن، 15 غیر نظامی جان خود را دست دادند.

منابع خبری معارض از عملیات جدید ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا، در شرق سوریه خبر دادند.

پایگاه خبری معارض «دیرالزور-24» گزارش داد که ائتلاف آمریکا با مشارکت شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» بامداد امروز در شرق استان دیرالزور هلی‌بُرن کردند.

این هلی‌بُرن در اطراف روستای «الطکیحی» واقع در نزدیکی شهر «البصیره» صورت گرفت و عناصر ائتلاف و شبه‌نظامیان کُرد که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، مدعی شدند که قصد داشتند یک فرمانده گروه تروریستی داعش را بازداشت کنند.

دیرالزور-24 اعلام کرد که در ادامه عملیات شبه‌نظامیان کُرد و هلی‌بُرن عناصر آمریکایی، یکی از منازل در روستای مذکور بمباران شد.

عناصر ائتلاف و کُردها مدعی شدند که منزل بمباران شده، متعلق به یکی از فرماندهان سابق داعش بوده که حاضر نشده، خود را تحویل آنان دهد.

این فرمانده «حسن الإبراهیم» نام داشته و نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد با وی درگیر می‌شوند که در پی آن، یک نفر از عناصر کُرد کشته و دو نفر زخمی می‌شوند.

به گزارش دیرالزور-24، پس از اینکه عناصر آمریکایی و کُرد مقاومت این تروریست و عدم تسلیم شدن وی را مشاهده می‌کنند، جنگنده‌های ائتلاف، منزل این عنصر داعش را محاصره و سپس بمباران می‌کنند.

بنا بر این گزارش، در جریان بمباران این منطقه، 15 نفر از ساکنان روستای الطکیحی که در مجاور منزل بمباران شده، حضور داشتند، جان خود را از دست دادند.

جنگنده‌های ائتلاف آمریکا بارها مناطق مختلفی از استان دیرالزور را به شدت بمباران کرده‌اند و جان چند صد غیر نظامی را گرفته‌اند. هفته گذشته، سازمان بین‌المللی دیدبان حقوق بشر در بیانیه‌ای از ائتلاف موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا خواست، غرامت آسیب‌هایی را که در سوریه به غیر نظامی‌ها وارد کرده، پرداخت کند. این سازمان اعلام کرده است که محققان مستقل گزارش کردند، در حملات هوایی ائتلاف از سال ۲۰۱۴ حداقل هفت هزار غیر نظامی در عراق و سوریه کشته شده‌اند

همین مسئله و اقدامات شبه‌نظامیان کُرد علیه ساکنان شرق و شمال شرق سوریه باعث شده است که ساکنان این مناطق به حضور نظامیان تروریست آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد اعتراض و تأکید کنند که باید ارتش سوریه به این مناطق بازگردد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها