رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452210

ادعای ترامپ: میخواهیم به ایران کمک کنیم!

ساعت 24- رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه ادعاهای جدیدی را درباره رویکرد این کشور در قبال ایران مطرح کرده است.

style="text-align:justify">دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست روز سه‌شنبه کابینه در اظهاراتی جدید گفت: «ما به دنبال تغییر نظام ایران نیستیم، فقط می‌خواهیم از یمن خارج شوند».

ترامپ همچنین مدعی شد: «می‌خواهیم به ایران کمک کنیم و با هم کار کنیم»!

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین ادعا کرد پیشرفت بسیار بزرگی درباره ایران حاصل شده و در تلاش برای مذاکره با این کشور و کار با آن هستیم.

ادعاهای ترامپ در حالی مطرح می‌شود که آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود، خارج شد و طی یک دوره شش ماهه تا آبان‌ماه ۹۷ تحت راهبرد موسوم به «فشار حداکثری» تمام تحریم‌های لغوشده علیه ایران را دوباره برگرداند.

او در بخش دیگری از سخنانش به موضوع ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: موضوع ترکیه بسیار پیچیده شده است و در تماس با مقامات ترکیه هستیم.

ترامپ افزود: ترکیه درخواست خرید بیش از ۱۰۰ فروند جنگنده اف ۳۵ را داده است و ما هرگز این هواپیماها را به ترکیه به علت خرید سامانه دفاع موشکی روسیه نخواهیم داد.

ترامپ: من نژادپرست نیستم!

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به انتقاد گسترده در خصوص موضع گیری های خصمانه خود علیه زنان در کنگره ادعا کرد: من نژادپرست نیستم!

به گزارش خبرگزاری مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز سه شنبه در پیامی توئیتری به واکنش های گسترده به موضع گیری های خصمانه خود علیه زنان در کنگره این کشور پاسخ داد.

رئیس جمهوری آمریکا در این باره با طرح ادعائی مضحک گفت: آن توئیت‌های (قبلی من) نژادپرستانه نبودند!. در بدن من حتی یک استخوان نژادپرستانه هم وجود ندارد!

وی ادامه داد: این به اصطلاح رأی گیری (در مجلس نمایندگان آمریکا علیه ترامپ) بازی فریبکارانه دموکرات‌هاست. جمهوریخواهان نباید ضعف نشان دهند و به دام آن‌ها بیافتند. این رأی گیری باید در خصوص ادبیات کثیف، اظهارنظرها و دروغ های نمایندگان زن دموکرات در کنگره باشد، که بر مبنای اقداماتشان واقعاً باور دارم از کشورمان بیزار هستند.

ترامپ افزود: فهرستی از سخنان هولناکی که آن‌ها گفته اند، تهیه کنید. (محبوبیت) ایلهان عمر و اوکاسیو کورتز در نظرسنجی ها، ۸ و ۲۱ درصد است. نانسی پلوسی تلاش کرد آن‌ها را دور کند، اما آن‌ها اکنون برای همیشه با حزب دموکرات پیوند خورده اند. شما را در (انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال) ۲۰۲۰ خواهم دید!

گفتنی است، «ال گرین» از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر با انتقاد از اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور از به جریان انداختن طرح استیضاح وی خبر داده بود.

طرح ال گرین، نماینده دموکرات از ایالت تگزاس برای استیضاح ترامپ پس از توئیت جنجالی وی در مورد گروهی از نمایندگان دموکرات مطرح می‌شود.

این امر به این معنا است که اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان برای اولین بار از زمان به دست گرفتن کنترل این مجلس در ماه ژانویه مجبور به اعلام نظر در مورد پیشنهاد استیضاح دونالد ترامپ خواهند شد.

ال گرین در حالی می‌گوید پیشنهاد استیضاح رئیس جمهوری ایالات متحده را به رأی می‌گذارد که دونالد ترامپ روز یکشنبه در صفحه توئیترش در مورد گروهی از نمایندگان زن رنگین پوست مجلس نمایندگان نوشته بود: «چرا اینها بر نمی‌گردند تا جاهای کاملاً ورشکسته و جرم زده‌ای را درست کنند که خودشان در اصل از آنجا می آیند».

ال گرین در واکنش به توئیت دونالد ترامپ گفت: «رئیس جمهوری ایالات متحده یک نژادپرست، متعصب، زن ستیز و همچنین یک دروغگوی نفرت انگیز است».

این عضو دموکرات مجلس نمایندگان توئیت های نژادپرستانه دونالد ترامپ را دلیل تلاش خود برای سومین رأی گیری در این مجلس در مورد استیضاح او دانست.

ال گرین پیش از این دو بار زمانی که جمهوریخواهان اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان را در اختیار داشتند پیشنهاد استیضاح دونالد ترامپ را ارائه کرده بود.

هر دو پیشنهاد قبلی ال گرین از سوی اکثریت نمایندگان رد شده بود. یکی از آن پیشنهادها در سال ۲۰۱۷ به دلیل سخنان دونالد ترامپ درباره تظاهرات شارلوتسویل و دیگری در سال ۲۰۱۸ به دلیل اظهار نظر رئیس جمهوری آمریکا در مورد برخی کشورهای آفریقایی مطرح شده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها