رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452231

به نظر می رسد ترامپ خواب نما شده است

آمریکا در مسیر فریب یا در راه آشتی با ایران

ساعت 24 -آیا ترامپ خواب نما شده است یا درمناسبات ایران و آمریکا تغییراتی با شتاب در جریان است که رییس جمهور و وزیر خارجه اش این گونه نرم و آشتی جویانه حرف می زنند. آیا این حرف های ترامپ که در ادامه می خوانید و حرفهای وزیر خارجه آمریکا که گفته است ایران حاضر است درباره موشک های خود مذاکره کند را باید باور کرد؟

آششتتیی
dir="RTL">تحلیل و گزارش زیرکه از سوی یک رسانه امریکایی منتشر شده است که این را نشان می دهد مگر اینکه آمریکایی ها بخواهند درمسیر فریب قرارگیرند. رسانه امریکایی چنین گزارش داده است؟

ترامپ: پیشرفت کرده ایم

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه در حاشیه دیدار با اعضای کابینه‌اش دقایقی با خبرنگاران گفت‌وگو کرد و به پرسش‌های آنها پاسخ داد.به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسشی در مورد ایران گفت که «پیشرفت‌های زیادی در مورد ایران» به دست آمده است. پرزیدنت ترامپ گفت: «آنها نمی‌توانند سلاح هسته‌ای در اختیار داشته باشند. ما می‌خواهیم به آنها کمک کنیم. برخورد ما با آنها خوب خواهد بود و با آنها همکاری خواهیم کرد. ما از هر راهی که بتوانیم به آنها کمک خواهیم کرد. اما آنها نمی‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند. این را نیز بگویم که ما به دنبال تغییر رژیم نیستیموی افزود: «[ضمنا] آنها نمی‌توانند دست به آزمایش موشک بالستیک بزنندهمچنین به گزارش خبرنگار صدای آمریکا، پرزیدنت ترامپ درباره نقش ایران در کشورهای دیگر نیز گفت که ایالات متحده خواستار خروج ایران از یمن است.

در این جلسه خبرنگاران پرسش‌هایی را نیز در مورد قانون مهاجرت، وضعیت مذاکرات با کره شمالی، و نیز در رابطه با چین از پرزیدنت ترامپ پرسیدند.در روزهای اخیر پرزیدنت ترامپ چند بار به خاطر رفتار حکومت ایران هشدار داد.دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ۲۱ تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته بود که ایران در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارد و باید بسیار مراقب باشد.رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه نیز در توئیتر گفته بود که به زودی تحریم‌های اساسی علیه ایران اعمال خواهد شد. از جرئیات و زمان اعمال این تحریم‌ها خبری منتشر نشده است.​رئیس جمهوری آمریکا یک روز پیشتر و در جریان دیدار با امیر قطر در کاخ سفید به جمهوری اسلامی ایران برای «کارهای بسیار بدی» که انجام می‌دهد، هشدار داده و گفته بود «باید خیلی مراقب» باشند.رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین دوشنبه ۱۷ تیرماه با رئیس جمهوری فرانسه درباره ادامه تلاش‌ها برای اطمینان از دست نیافتن ایران به سلاح هسته‌ای و پایان دادن به رفتارهای بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی در خاورمیانه رایزنی کرد.یوکیا آمانو، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز دوشنبه تائید کرد که ایران درصد غنی‌سازی اورانیوم را از ۳.۶۷ درصد بالاتر برده است.این دومین اقدام جمهوری اسلامی برای فشار به طرف های اروپایی است. ایران روز یکشنبه ۱۶ تیر ماه به صورت رسمی اعلام کرد نسبت به تعهد خود به توافق هسته ای درباره «میزان درصد و غلظت غنی سازی» پایبند نیست و از غنی سازی ۵ درصد اورانیوم خبر داد. براساس برجام، ایران از افزایش غنی سازی اورانیوم به بالاتر از محدوده ۳.۶۷ درصدی منع شده بود.این اقدام تهران موجی از واکنش ها را برانگیخت. دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده در واکنش به افزایش سطح غنی سازی اورانیوم توسط جمهوری اسلامی و نقض برجام، گفت که بهتر است ایران مراقب باشد.همچنین ، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم گفت: «توسعه اخیر ایران در برنامه هسته‌ایش به انزوا و تحریم‌های بیشتر [جمهوری اسلامی] خواهد انجامید. کشورها باید استانداردهای دیرینه مبنی بر عدم وجود هرگونه غنی‌سازی در برنامه هسته‌ای ایران را دوباره برقرار کننداز سوی دیگر، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه روز یکشنبه ۱۶ تیرماه اقدام ایران برای افزایش میزان غنی‌سازی اورانیوم را محکوم کرد.سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا نیز در واکنشی گفت این کشور به برجام متعهد است و انتظار دارد جمهوری اسلامی نیز باید به تعهداتش پایبند بماند و ایران باید بلافاصله همه اقداماتی را که در تضاد با تعهداتش در برجام است، متوقف کند.از سوی دیگر وزارت خارجه آلمان و فرانسه، دو کشور دیگری که در توافق هسته ای با ایران حضور دارند، در بیانیه های جداگانه خواستار توقف نقض برجام توسط تهران شدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها