رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452247

انتقاد صریح محمد صدر از تعطیلی یک ماهه مجمع تشخیص/ مجمع آن‌گونه که باید فعال نیست/ برخی اعضا دارای تفکر خاص هستند

ساعت24 -عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید: از نظر خود من آن گونه که مجمع باید، فعال باشد فعال نیست. به عنوان مثال هم اکنون مجمع تعطیلی یک ماهه تابستانی را اعلام کرده درحالیکه کشور در شرایط خاصی به سر می برد.

سیدمحمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره عملکرد مجمع در دوره بعد از آیت الله هاشمی گفت: از آنجا که من در دوره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجمع عضویت نداشتم طبیعی است که نسبت به موضوعاتی که در مجمع می‌گذشت وقوف نداشته باشم و نتوانم درباره چگونگی عملکرد ریاست مجمع در آن مقطع اظهارنظر کنم؛ اما از زمانی که بنده در مرداد سال 96 به عضویت مجمع درآمدم در ابتدا آیت الله هاشمی شاهروی ریاست مجمع را بر عهده داشتند که البته ایشان یک دوره بیماری طولانی داشت که بعد از یکسری درمان‌ها، مقداری بهبودی پیدا کرد و در نهایت به ریاست مجمع منصوب شد ولی بعد از آن هم همچنان این بیماری بر مدیریت مجمع سایه انداخته بود تا اینکه ایشان به رحمت خدا رفتند و بعد از ایشان هم آیت الله آملی لاریجانی منصوب شدند.

>>>بیشتر بخوانید؛

سیدمحمد صدر: مخالفان اف‌ای‌تی‌اف در مجمع می‌گفتند، مخالفت‌شان اعلام نشود

مجمع آن‌گونه که باید فعال نیست

وی افزود: اگرچه در بدو ورود آیت‌الله آملی لاریجانی مجمع مصوبه خوبی درباره اصلاح قانون مبارزه با پولشویی داشت اما بعد از آن حداقل از نظر خود من آن گونه که مجمع باید، فعال باشد فعال نیست. به عنوان مثال هم اکنون مجمع تعطیلی یک ماهه تابستانی را اعلام کرده که نه جلسات شورای مجمع و نه کمیسیون ها برگزار نمی شود. ظاهرا در گذشته هم بوده اما اگر هم بوده کار درستی نبوده است، به ویژه در شرایط فعلی که کشور در وضعیت خاصی به سر می برد و تمام ارگان‌ها باید شبانه روز برای حفظ نظام کار کنند به خصوص مجمعی که وظیفه اصلی آن حفظ و تشخیص مصلحت نظام است.

برخی اعضای مجمع دارای تفکر خاصی هستند اما....

وی درباره فضای مجمع نیز گفت: روال کار در مجمع اینگونه است که موضوعات به بحث گذاشته و موافقان و مخالفان نظرات خود را اعلام می‌کنند و در نهایت رای‌گیری می‌شود، در واقع تصمیمات با آرا اکثریت اعضای مجمع گرفته می‌شود؛ اگرچه رئیس مجمع مسئولیت‌هایی دارد اما جنس ریاست مجمع شبیه به ریاست مجلس است یعنی اگرچه در جایگاه ریاست هستند اما روسای نمایندگان نیستند، اینگونه نیست که رئیس مجمع به اعضا دستور دهد که درباره فلان موضوع این گونه رای دهید یا فلان کار را انجام دهید.

صدر تاکید کرد:درباره اعمال نظر افراد در مجمع، مشخص است که افراد دارای تفکر خاصی هستند که حداقل در تهیه برخی گزارش‌ها نظرات خود را اعمال می کنند ولی این به معنای تصمیم گیری نهایی و جدی آنها نیست و تصمیم نهایی را شورای مجمع می گیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها