رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452329

عملیات اجرایی طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت میدان سعادت‌آباد آغاز شد

ساعت24 -عملیات اجرایی طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت میدان سعادت‌آباد با هدف افزایش ظرفیت تولید روزانه این میدان به میزان ۳ هزار بشکه و همچنین افزایش خوراک پالایشگاه شیراز آغاز شد.

خبر
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، عملیات اجرایی این طرح، امروز (چهارشنبه، ۲۶ تیرماه) با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال کلید خورد.

رامین حاتمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در آیین آغاز این عملیات با اشاره به اهداف اجرایی پروژه گفت: این پروژه در دو بخش زیرسطحی و روسطحی از سوی یکی از شرکت‌های خصوصی داخلی اجرایی می‌شود.

به گفته وی، حفر دو حلقه چاه توسعه‌ای و تعمیر یک حلقه چاه، نصب تسهیلات سرچاهی، احداث در مجموع ۱۴ کیلومتر خط لوله ۶ اینچ انتقال نفت، نصب تجهیزات تامین برق و توسعه چندراهه واحد سعادت‌آباد برای اتصال دو حلقه چاه جدید در بخش سطح الارضی این پروژه در دستور کار قرار دارد.

حاتمی ادامه داد: توسعه میدان نفتی سعادت‌آباد بخشی از طرح توسعه سه میدان‌ نفتی سعادت‌آباد، دانان و نفت‌شهر است که در قالب پروژه‌های EPC/EPD توسط شرکت‌های داخلی و در حوزه جغرافیایی دو شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و نفت و گاز غرب از شرکت‌های تابع شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اجرا می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد وزارت نفت در اجرا و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، اظهار کرد: راه‌اندازی این پروژه، اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم را نیز در این منطقه به دنبال دارد.

بر اساس این گزارش، منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد یکی از مناطق پنجگانه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که خوراک پالایشگاه نفت شیراز را تامین می کند.

قرارداد نگهداشت و افزایش توان تولید این میدان، بهمن ماه پارسال بین شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت گلوبال پتروتک کیش امضا شد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها