رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452461

واکنش سازمان ملل به محدودیت‌های تردد دیپلمات‌های ایرانی در نیویورک

ساعت 24-سخنگوی سازمان ملل در واکنش به محدودیت‌های اعمالی آمریکا علیه تردد اعضای هیات ایران در سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد، سازمان ملل نگرانی خودش را ابراز داشته و به رایزنی‌ با واشنگتن ادامه خواهد داد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل که در روزهای گذشته درباره محدودیت‌های اعمالی آمریکا بر تردد «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در نیویورک مقر سازمان ملل ابراز نگرانی کرده بود، حالا درباره محدودیت‌های اعمال شده علیه تردد دیپلمات‌های هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل هم واکنش نشان داده است.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که سازمان ملل نگرانی‌های خودش را درباره محدودیت آزادی تردد دیپلمات ایرانی در نیویورک ابراز داشته است.

«فرحان حق» افزود: «ما به مطرح کردن این موضوع تا جایی که نیاز باشد، ادامه خواهیم داد».

در خبرها آمده بود که آمریکا محدوده تردد دیپلمات‌های ایران مستقر در نیویورک و خانواده‌های آنها را به شدت محدود کرده است. واشنگتن در واقع دیپلمات‌های دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل را مشمول همان محدودیت‌هایی کردند که واشنگتن به محمد جواد ظریف تحمیل کرد.

طبق این محدودیت‌ها، دیپلمات‌های ایران، فقط می‌توانند بین سازمان ملل و هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل، اقامتگاه نماینده ایران در سازمان ملل و فرودگاه «جان اف کندی» رفت و آمد داشته باشند

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان»، اعمال محدودیت تردد روی کارکنان نمایندگی ایران در سازمان ملل را «غیر انسانی» خوانده بود

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها