رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452508

رژیم صهیونیستی از اقدام آرژانتین علیه حزب‌الله استقبال کرد

ساعت 24- وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تروریستی اعلام شدن حزب‌الله در آرژانتین را «تصمیمی مهم» توصیف کرد و جهان را به مقابله با ایران فراخواند.

دقایقی پس از آنکه اعلام شد دولت آرژانتین نام حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده، رژیم صهیونیستی از این تصمیم استقبال کرد.

«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در توییتر نوشت: «اسرائیل تصمیم مهم مائوریسیو ماکری رئیس‌جمهور آرژانتین برای تروریستی شناختن حزب‌الله را تبریک می‌گوید.»

وی افزود: «تمام جهان باید در مبارزه با تروریسمی که توسط ایران و نایبانش شیوع یافته، متحد شود.»

امروز (پنج‌شنبه) همزمان با سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به بوینس آیرس، دولت آرژانتین حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی اعلام و دارایی‌های احتمالی این گروه را مسدود کرد.

پیش از این گزارش شده بود که با افزایش فشارهای رژیم صهیونیستی بر دولت آرژانتین، این کشور در حال برنامه‌ریزی برای تروریستی خواندن جنبش مقاومت «حزب‌الله» لبنان به بهانه انفجار بیست‌وپنج سال پیش است.

دولت کنونی آرژانتین به ریاست ماکری روابط بسیار نزدیکی با رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی از شیخ‌نشین‌های عربی حاشیه خلیج فارس دارد و پیش از این هم وعده تروریستی اعلام کردن حزب‌الله را داده بود.

یک مقام ارشد در دولت آرژانتین پیش از این گفته بود از آنجا که ماکری و هم‌حزبی‌هایش اکثریت را در پارلمان در اختیار ندارند، نمی‌توانند قانونی برای تروریستی اعلام کردن حزب‌الله تصویب کنند، به همین دلیل، دولت با روشی دیگر مستقیما وارد عمل می‌شود.

به نوشته رویترز، صدور دستور مسدود شدن دارایی‌های حزب‌الله، نام این گروه را به طور خودکار وارد فهرست گروه‌های تروریستی می‌کند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها