رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452521

مردم از رودخانه‌های البرز فاصله بگیرند

ساعت 24- تکرار حوادث مرگبار رودخانه های استان البرز سبب شد تا بار دیگر شرکت آب منطقه ای استان از گردشگران بخواهد از این مکان ها فاصله بگیرند.

style="text-align:justify"> تکرار حوادث مرگبار رودخانه های استان البرز سبب شد تا بار دیگر شرکت آب منطقه ای استان از گردشگران بخواهد از این مکان ها فاصله بگیرند.

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰ نفر در رودخانه‌ها و کانال‌های پرآب استان البرز غرق شده اند که ۲۰ نفر آنان جان خود را از دست دادند.

جسد آخرین قربانی این رودخانه‌ها عصر دیروز توسط مردم در محدوده پورکان رودخانه کرج شناسایی شد که آتش نشانان شهرداری کرج این جسد مرد حدود ۳۵ ساله را از آب گرفتند و تحویل مراجع ذیصلاح دادند.

بارش‌های فراوان سال زراعی جاری موجب افزایش سطح آب رودخانه‌های استان البرز شده که دستگاه‌های مسئول برای پیشگیری از تکرار حوادث به برنامه‌های هشداری مانند اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها، نصب بنر و تابلو در حاشیه رودخانه‌ها روی آورده اند.

همچنین تیم‌های پیشگیری و غواص در برخی محدوده‌های این رودخانه‌ها مستقر شده اند.

رودخانه‌های کرج، شاهرود، کردان، برغان و کانال آب فردیس بیشترین حوادث غرق شدگی را در سال جاری داشتند.

همچنین ۲ سد کرج و طالقان نیز از بسترهای خطرساز برای افراد ناآشنا به فنون شنا است.

عباسعلی کیخا مسئول روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان البرز عصر پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بیشترین حوادث مرگبار در روزهای تعطیل و اوخر هفته در رودخانه‌های استان رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: بر این اساس از گردشگران و مردم درخواست می‌شود هشدارها را در این زمینه جدی بگیرند و در صورت نظاره رودخانه‌ها، فاصله مناسب را رعایت کنند.

کیخا افزود: رودخانه‌های کرج و شاهرود طالقان بیشترین حجم آب را دارند که انتظار می‌رود مردم به این مکان‌ها نزدیک نشوند.

وی بیان داشت: قدرت و سرعت آب در رودخانه‌های البرز به حدی است که برای امداد و نجات و یافتن اجساد قربانیان باید زمان زیادی صرف شود.

مسئول روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای البرز همچنین از گردشگران و خانواده‌ها خواست تا در محدوده رودخانه‌های پرآب استان توقف نکنند و مراقب فرزندان خردسال خود باشند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها