رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452658

اولین واکنش آمریکا به توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران/ترامپ: با انگلیس درباره توقیف نفتکش توسط ایران گفت‌وگو میکنم/جلسه اضطراری دولت انگلیس پس از توقیف نفتکش این کشور/احتمال توقیف نفتکش دوم

ساعت 24-شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید از گزارش‌ها مبنی بر اینکه ایران یک نفتکش انگلیسی را توقیف کرده مطلع است.همچنبن رئیس جمهور آمریکا در اولین واکنش به توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران در خلیج فارس گفت که دولت انگلیس درباره این موضوع گفت‌وگو خواهد کرد.

شورای امنیت ملی آمریکا جمعه شب اعلام کرد از توقیف نفتکش انگلیس توسط ایران مطلع شده است.

شورای امنیت ملی آمریکا گفته به همکاری با شریکان و متحدان خود برای مقابله با آنچه «رفتارهای مخرب ایران» خوانده شده ادامه خواهد داد.

همچنین خبرگزاری رویترز مدعی شد یک نفتکش انگلیسی دیگر در منطقه تنگه هرمز به سمت ایران در حرکت است.

ترامپ: با انگلیس درباره توقیف نفتکش توسط ایران گفت‌وگو می‌کنم

رئیس جمهور آمریکا در اولین واکنش به توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران در خلیج فارس گفت که دولت انگلیس درباره این موضوع گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شامگاه جمعه گفت که با دولت انگلیس درباره توقیف نفتکش این کشور توسط ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

ترامپ همچنین مدعی شد که ایران در حال حاضر در مشکل بزرگی قرار دارد و اقتصاد آنها در حال خُرد شدن است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین درباره ماموریت «رند پال» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی برای مذاکره با ایران گفت: راند از من خواست که آیا می‌تواند در این روند حضور (مذاکره با ایران) داشته باشد که پاسخ "بله" بود. اما من افراد زیادی دارم که در این روند حضور دارند.

جلسه اضطراری دولت انگلیس پس از توقیف نفتکش این کشور

دولت انگلیس بعد از توقیف نفتکشی که با پرچم این کشور در حال حرکت بوده تشکیل جلسه اضطراری داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته اضطراری دولت انگلیس بعد از آنکه یک نفتکش این کشور توسط ایران توقیف شد، تشکیل جلسه اضطراری داد.

این جلسه ساعاتی بعد از آن تشکیل شد که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها