رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452714

مولاوردی: بارها به روحانی گفتم با معرفی وزیر زن، توپ را در زمین مجلس بینداز/ طرفداران دولت قبل میگفتند چیزی که برای شما آرزو است، برای ما خاطره است

ساعت 24-عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: من بارها به آقای روحانی گفتم که شما توپ را در زمین مجلس بیاندازید و یک یا دو خانم را به مجلس معرفی کنید، اگر مجلس رای داد که فبها، اگر هم که رای نداد شما به وعده خود و رسالت و ماموریت‌تان عمل کرده‌اید.

شهیندخت مولاوردی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به انتخاب سرپرست برای وزارتخانه آموزش و پرورش چقدر امکان حضور یک زن برای این وزارتخانه وجود دارد و اگر ندارد، دلیل آن چیست، گفت: بحث وزارت زنان در مناسبت‌های خاص برجسته می‌شود و فعالان حوزه زنان برای طرح و جریان‌سازی و یا حداقل مطالبه‌گری در این زمینه فرصت‌هایی ایجاد می‌کنند که اخیراً در مورد وزارت آموزش و پرورش هم این موضوع را دیدیم.

مولاوردی با بیان اینکه برای معرفی یک زن برای وزارت آموزش و پرورش کمی دیر است، گفت: دولت معمولا هر کسی را که به عنوان سرپرست معرفی کند، همان را به عنوان وزیر به مجلس معرفی می‌کند.

وی افزود: از طرفی معرفی وزیر زن در این سال‌های پایانی را سیاست دولت نمی‌دانم؛‌ چراکه با همه دغدغه‌ها و مشغله‌هایی که دارد نمی‌خواهد یک موضوع و گرفتاری جدیدی را برای خودش باز بکند.

دستیار ویژه پیشین رئیس‌جمهور گفت: این تابو در دولت دهم شکسته شد و حتی زمانی که در دولت دوازدهم شعار انتخاب وزیر زن وعده داده شد، طرفدارهای دولت قبل به خود من پیامک می‌دادند که این چیزی که برای شما آرزو است، برای ما خاطره است.

وی ادامه داد: حساسیتی که در برابر تصمیم‌های دولت یازدهم و دوازدهم برای انتخاب یک زن نه تنها به عنوان وزیر حتی به عنوان استاندار وجود دارد، در دولت‌ قبل وجود نداشت لذا این کار برای دولت سخت می‌شد که با مجموع گرفتاری‌هایی که دارد، خودش را درگیر مسائل جدید کند. اگر می‌خواستند می‌توانستند اما به هر دلیلی انجام نشد.

مولاوردی با اشاره به دیدار خود با حسن روحانی قبل از معرفی وزراء گفت: من بارها به آقای روحانی گفتم که شما توپ را در زمین مجلس بیاندازید و یک یا دو خانم را به مجلس معرفی کنید، اگر مجلس رأی داد که فبها، اگر هم که رأی نداد شما به وعده خود و رسالت و ماموریت‌تان عمل کرده‌اید.

وی افزود: رئیس‌جمهور شنیدند، اما عملی نشد. الان هم می‌توانند این کار را بکنند و در نهایت ببینند که مجلس و شورای نگهبان چه کاری می‌کنند. متاسفانه هرگز این کار نشده و فکر هم نمی‌کنم در سال‌های پایانی هم این کار را بکنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها