رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452721

اروپاییها بدهکارتر شدند!

ساعت 24-نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی کشورهای اروپایی به حدود ۸۶ درصد رسید.

مرکز آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد تا پایان سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو منطقه یورو به ۸۵.۹ درصد و در سطح اتحادیه اروپا به ۸۰.۷ درصد رسیده است که این رقم در مقایسه با سه ماهه سوم سال در سطح منطقه یورو ۰.۸ درصد و در سطح اتحادیه اروپا ۰.۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

طی این مدت ۱۵.۸ درصد بدهی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شکل بدهی های مبتنی بر ارزهای خارجی و ۱۳.۹ درصد شامل سپرده ها بوده است. در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا بالاترین نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی تا پایان سال ۲۰۱۸ مربوط به یونان با ۱۸۱.۹ درصد بوده است و پس از این کشور، ایتالیا با ۱۳۴ درصد، پرتغال با ۱۲۳ درصد، بلژیک با ۱۰۵.۱ درصد و قبرس با ۱۰۵ درصد دیگر کشورهایی هستند که بدهی آن ها بزرگ تر از اندازه اقتصاد آن ها است.

از سوی دیگر کمترین میزان بدهی به تولید ناخالص داخلی مربوط به استونی با ۸.۱ درصد است و پس از این کشور، بلغارستان با ۲۱.۲ درصد و لوکزامبورگ با ۲۱.۳ درصد قرار دارند.

طبق گفته این مرکز اروپایی، نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی فرانسه و اسپانیا ۹۷ درصد، انگلیس ۸۰ درصد، اتریش ۷۸ درصد، آلمان ۷۴ درصد و هلند حدود ۶۰ درصد اندازه گیری شده است.

لازم به ذکر است منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها