رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452895

واکنش بعیدینژاد به گمانه‌زنیها درباره احتمال تحریم ایران توسط بریتانیا

ساعت 24- سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن با انتشار توئیتی به برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال تحریم ایران توسط بریتانیا واکنش نشان داد.

حمید بعیدی نژاد در توئیترش نوشت :

دولت بریتانیا باید مراقب نیروهای سیاسی داخلی باشد که می‌خواهند تنش موجود بین ایران و انگلیس را فراتر از مسئله کشتی‌ها گسترش دهند. این مساله در این شرایط بسیار حساس، نابخردانه و خطرناک در منطقه خواهد بود. با این حال ایران قوی و برای روبه‌رو شدن با سناریوهای مختلف آماده است.

لازم به ذکر است که خبرگزاری رویترز امروز به نقل از روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد که وزرای انگلیسی در پی توقیف نفت‌کش این کشور از سوی ایران برنامه دارند تا ایران را مورد تحریم قرار دهند.

در همین راستا جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس، احتمالا روز یک‌شنبه در پاسخ به توقیف نفت‌کش انگلیسی، تدابیری دیپلماتیک و اقتصادی از جمله مسدود کردن دارایی‌های ایران را اعلام می‌کند.

احتمال اقدام تقابلی انگلیس در واکنش به توقیف این نفت‌کش در حالی مطرح است که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها