رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452969

سئول: رزمایش ماه آتی با آمریکا برگزار خواهد شد

ساعت 24- کره جنوبی اعلام کرد که با وجود هشدارهای همسایه شمالی‌اش، رزمایش ماه آتی با واشنگتن طبق برنامه انجام خواهد شد.

style="text-align:justify"> کره‌جنوبی اعلام کرد که رزمایش ماه آینده مشترک این کشور با آمریکا طبق برنامه انجام خواهد شد. این در حالی است که کره‌شمالی هشدار داده است که برگزاری این رزمایش به گفت‌وگوهای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره آسیب خواهد رساند.

پیونگ‌یانگ اعلام کرده است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در دیدار اخیر با «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی تاکید کرده که این رزمایش مشترک متوقف خواهد شد.

کره‌شمالی برگزاری این رزمایش را «نقض آشکار» توافق میان رهبران دو کشور و تهدیدی برای گفت‌وگوهای هسته‌ای با آمریکا توصیف کرده است.

با این وجود، «چوی جونگ کان» دستیار رئیس جمهور کره‌جنوبی در واکنش به این تهدید پیونگ یانگ گفت: «ماهیت این رزمایش تهاجمی نبوده و برای تقویت ائتلاف است.»

این مقام کره جنوبی اضافه کرد در صورتی که ترامپ با تعلیق این رزمایش در جریان گفت‌وگو با کیم موافقت کرده بود، واشنگتن این موضوع را با دولت کره‌جنوبی در میان می‌گذاشت.

وی گفت: «تا آنجایی که می‌دانم رئیس جمهور آمریکا قولی برای لغو رزمایش آتی نداده است. اگر این کار انجام شده بود با ما در این باره رایزنی می‌شد.»

چوی که با خبرگزاری «رویترز» مصاحبه می‌کرد، افزود که این رزمایش نظامی که برای ماه آگوست برنامه ریزی شده شامل شبیه سازی‌های رایانه‌ای است و هیچ نظامی در آن حضور ندارد.

علیرغم هشدارهای پیونگ‌یانگ در خصوص تأثیر منفی رزمایش ماه آینده آمریکا-کره جنوبی بر ازسرگیری مذاکرات واشنگتن-پیونگ‌یانگ، آمریکا روز سه‌شنبه گذشته در خصوص برگزاری مذاکرات خلع سلاح اتمی با کره شمالی ابراز امیدواری کرده است.

در حال حاضر 30 هزار نظامی آمریکایی در کره‌جنوبی حضور دارند و رزمایش سالانه آنها با آمریکا همواره خشم کره‌شمالی را برانگیخته است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها