رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 452979

انتقاد حقوق‌بشری از کنسرت هنرمندان در عربستان

ساعت 24-جنت جکسون، کریس براون، فیفتی سنت و لیام پین از جمله خواننده هایی هستند که در جشنواره موسیقی جده روی صحنه رفتند؛ اقدامی که با انتقاد فعالان حقوق بشر روبرو شد.

style="text-align:justify"> به گزارش رسانه فارسی زبان، جنت جکسون، کریس براون، فیفتی سنت و لیام پین از جمله خواننده هایی هستند که در جشنواره موسیقی جده روی صحنه رفتند؛ اقدامی که با انتقاد فعالان حقوق بشر روبرو شد.

سازمان های مدافع حقوق بشر مدتهاست تلاش می کنند ستاره های بین المللی را راضی کنند تا در کشوری که حقوق زنان و اقلیت ها را زیر پا می گذارد اجرا نکنند.

​چندی پیش، نیکی میناژ رپر مشهور اعلام کرد که در حمایت از حقوق زنان، جامعه دگرباشان جنسی و دفاع از آزادی بیان در این جشنواره شرکت نخواهد کرد.

این تصمیم خانم میناژ پس از آن گرفته شد که بنیاد حقوق بشر در نامه ای پنج صفحه ای به او، نبود آزادی بیان و نقض حقوق بشر در عربستان سعودی را با جزئیات شرح داد.

این بنیاد، حالا نیز بیانیه ای خطاب به ستاره هایی که در جشنواره موسیقی جده حضور داشتند منتشر کرده است.

در این بیانیه به موارد مختلفی از نقض آزادی بیان اشاره شده و هدف از برپایی این کنسرتها نیز تلاشی برای پرت کردن حواس ها از مسائل مهم عنوان شده است.

از دیگر چهره هایی که در این جشنواره اجرا کردند می توان به «ماریا کری»، «دیوید گوئه تا» و گروه «بلک آید پیز» اشاره کرد. گروه محبوب و مشهور کره ای «بی تی اس» نیز اعلام کرده است که در ماه اکتبر یک کنسرت بزرگ در ریاض روی صحنه خواهد برد.

برترین ها

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها