رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452992

پنتاگون: جنگنده ونزوئلایی هواپیمای ما را تهدید کرده است

ساعت 24- وزارت دفاع آمریکا طی بیانیه‌ای مدعی شد یک فروند هواپیمای شناسایی نیروی دریایی این کشور از سوی یک جنگنده ونزوئلایی تهدید شده است.

div style="text-align:justify">

به گزارش رویترز، وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه طی بیانیه‌ای مدعی شد روز جمعه یک فروند جنگنده سوخو-30 نیروی هوایی ونزوئلا در فاصله‌ای بسیار نزدیک با هواپیمای شناسایی EP-3 نیروی دریایی آمریکا پرواز کرده و این هواپیما را مورد تهدید قرار داده است.

پنتاگون در بیانیه خود ادعا کرده که هواپیمای شناسایی نیروی دریایی آمریکا در حریم هوایی بین‌المللی در حال پرواز بوده است اما جنگنده سوخو-30 نیروی هوایی ونزوئلا با نزدیک شدن به آن، برای دقایق طولانی در «فاصله خطرناک» با هواپیمای آمریکایی پرواز کرده و جان خدمه آن را تهدید کرده است.

روابط واشنگتن و کاراکاس در ماههای اخیر بسیار پرتنش بوده است. حدود شش ماه قبل «خوان گوایدو» رئیس‌ سابق مجمع ملی ونزوئلا به‌تحریک مقامات واشنگتن خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد و از آن زمان تاکنون آمریکا و متحدانش تلاش خود را برای براندازی دولت قانونی ونزوئلا بیشتر کرده‌اند.

گوایدو نه‌تنها تلویحاً از اقدام نظامی آمریکا علیه دولت مادورو حمایت کرده، بلکه بارها هواداران خود را به آشوب علیه دولت قانونی ونزوئلا فرا خوانده و حتی از نیروهای مسلح ونزوئلا خواسته است که علیه رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو دست به شورش مسلحانه بزنند.

نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ونزوئلا طی ماههای اخیر تلاش‌های مخالفان تحت حمایت آمریکا برای نفوذ در بدنه نیروهای مسلح این کشور را به‌شدت زیر نظر داشته و سه مورد کودتای نظامی را در همان مراحل اولیه خنثی کرده‌اند.

از طرفی وزارت خزانه‌داری آمریکا طی ماههای اخیر تعداد زیادی از مقامات و نهادهای ونزوئلایی را تحریم کرده است تا از طریق فشارهای اقتصادی، دولت مادورو را وادار به کناره‌گیری کند.

با این حال «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا تأکید کرده است که تسلیم فشارهای واشنگتن و متحدانش نخواهد شد و جایگاه قانونی خود را به مهره مد نظر غربی‌ها واگذار نخواهد کرد.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها