رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452996

ریابکوف: کارشناسان نظامی روس، در صورت ضرورت به ونزوئلا بازمیگردند

ساعت 24- معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که ماموریت کارشناسان نظامی روسیه در ونزوئلا پایان یافته اما اگر ضرورت داشته باشد این نیروها به ونزوئلا باز می‌گردند.

style="text-align:justify"> «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه گفت که مأموریت کارشناسان نظامی روسیه در ونزوئلا پایان یافته، اما این نیروها در صورت ضرورت باز خواهند گشت.

به نوشته پایگاه «اسپوتنیک»، وی که در جمع خبرنگاران در پایتخت ونزوئلا صحبت می‌کرد، گفت: «بستگی به این خواهد داشت که آیا به آنها نیاز هست یا خیر. وظایفی که این گروه‌ها اینجا انجام می‌دادند اخیرا تکمیل شده است. اگر شرایط نیازمند تلاش‌های بیشتر آنها باشد یا اگر چیزهایی تکمیل نشده باقی مانده باشد، انجام خواهد شد.»

ریابکوف که برای شرکت در نشست عدم تعهد به ونزوئلا سفر کرده روز دوشنبه در کاراکاس با «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور و «دلسی رودریگز» معاون رئیس جمهور ونزوئلا دیدار خواهد کرد.

روسیه از زمان اقدام «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا در اعلام خود به عنوان رئیس‌جمهور و تحرکاتش برای ایجاد کودتای نظامی، از او و حامیان آمریکایی‌اش به دلیل تلاش برای کنار زدن دولت قانونی «نیکلاس مادورو» انتقاد کرده است.

گوایدو سوم بهمن ماه سال ۱۳۹۷ در اقدامی که با حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا مواجه شده است، خود را «رئیس‌جمهور ونزوئلا» خوانده است.

روسیه در راستای انجام عملیات تعمیر و نگهداری تجهیزات نظامی که به ونزوئلا فروخته است، در چند مرحله کارشناسان نظامی خود را به کاراکاس اعزام کرده است.

واشنگتن مدعی است که روسیه با هدف حمایت از نظامی مادورو اقدام به اعزام نظامیان خود به ونزوئلا کرده ، ادعایی که از سوی مسکو رد شده است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها