رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 453041

ظریف در جمع خبرنگاران از چهل سالگی انقلاب نیکاراگوئه گفت

ساعت 24-وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: در جریان سفر به نیکاراگوئه و دیدار با مقامات این کشور در مورد همکاری‌های گسترده دو کشور از موضوع کشاورزی گرفته تا فناوری‌های پیشرفته، گفت‌وگو و رایزنی می‌کنیم.

خبر
وزیر امور خارجه کشورمان بامداد روز دوشنبه در هنگام ورود به نیکاراگوئه که مورد استقبال همتای خود در این کشور آمریکای لاتین قرار گرفت در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفر خود گفت : خوشحال هستم که به نیکاراگوئه سفر کرده‌ام و در ابتدا فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نیکاراگوئه را به مردم و دولت این کشور تبریک می‌گویم .

ظریف ادامه داد: مردم ایران و نیکاراگوئه هم‌زمان در یک سال انقلاب کردند و هر دو اکنون در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خود قرار دارند و این تنها یک نمونه از موضوعاتی است که مردم دو کشور را به یکدیگر پیوند داده است.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان تصریح کرد: هر دو کشور در برابر سیاست های توسعه طلبانه مقاومت کرده‌اند و پیروز شده اند و در همین چارچوب لازم است همکاری های دو کشور برای مقابله با این سیاست ها و همچنین توسعه روابط ایران و نیکاراگوئه ادامه پیدا کند .

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه زمینه‌های مختلفی برای گفت‌وگو و همکاری بین دو کشور وجود دارد ، افزود: در اینجا لازم است از دولت نیکاراگوئه و آقای« دانیل اورتگا» برای برنامه ریزی خوبی که برای این سفر تدارک دیده اند تشکر و قدردانی کنم.

ظریف در همین راستا ادامه داد : روز دوشنبه در دیدار با مقامات نیکاراگوئه در مورد همکاری های گسترده دو کشور از موضوع کشاورزی گرفته تا فناوری های پیشرفته رایزنی و گفت‌وگو می‌کنیم .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها