رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 453082

کالدرون به ۳ دلیل در پرسپولیس موفق میشود

ساعت 24-امیر عابدینی مدتی است که در اروپا حضور دارد و مشغول فعالیت‌های تجاری و شخصی خود است. او کمتر به ایران سر می‌زند اما هنوز به عنوان یکی از چهره های تاثیرگذار بر مدیریت فوتبال این مملکت شناخته می‌شود.

او اکثر مشاغل در فوتبال را تجربه کرده؛ از ریاست بر فدراسیون فوتبال تا عضویت در کمیته های مختلف فدراسیون. از مدیرعاملی پرسپولیس تا مالکیت تیم های باشگاهی و همکاری با سازمان لیگ. به همین علت فرد باتجربه ای به حساب می آید. عابدینی گفت: «اخبار فوتبال ایران را دنبال می کنم و می دانم که زیر پوست فوتبال کشور چه می گذرد؛ چه کسانی می آیند و چه کسانی می روند. همه چیز را می دانم. البته از برخی مسائل حرص و جوش می خورم و نسبت به برخی اخبار هم خوشحال می شوم. مثلا واقعا از اینکه استقلال محروم نشد، خوشحالم ولی از محرومیت کفاشیان شاکی و ناراحتم.»

او اضافه کرد: «تعارف نداریم، باید بگوییم فوتبال ایران در بدترین سال های خود به سر می برد و فدراسیون نیز تا به حال کمک خاصی برای برداشتن این همه فشار از روی باشگاه ها نداشته است. هیچ کس هم به کمک فدراسیون نمی آید. درآمدزایی فوتبال چرخه معکوس دارد و هر روز می شنویم که یک باشگاه از بحران عبور کرده و وارد مرحله نابودی کامل می شود. اینها برای یک فوتبال پرهیجان اصلا خبرهای خوبی نیست. از سوی دیگر، همه لابی های بین المللی را از دست داده ایم و مسائل سیاسی نیز روی فوتبال تاثیر منفی گذاشته به همین خاطر در نقد کردن مطالبات و حقوق واقعی باشگاه ها و فدراسیون وامانده ایم. کسی هم نمی تواند به کمک فوتبال بیاید تا اوضاع را سر و سامان بدهیم.»

عابدینی افزود: «در این شرایط، کشتی توفان زده فوتبال ایران نیازمند ناخداهای قدرتمندی است ولی می بینیم که تاج از همه مسئولیت هایش با احتیاط عبور می کند و باشگاه های الگوی ما یعنی استقلال و پرسپولیس نیز با مشکلات عجیبی مواجه هستند. رک و روراست می گویم که من به شخصه از امیرحسین فتحی و ایرج عرب به عنوان مدیران استقلال و پرسپولیس، هنر مدیریتی ندیدم. هم در جریان شفر و برانکو، هم ماجرای بازیکنان جداشده یا یارانی که جذب تیم شدند، اتفاق مدیریتی خاصی رخ نداد که دلگرمان کند. آنها قوانین ساده حقوقی و بازی های پشت پرده را هنوز آموزش ندیدند و این برای فوتبال کشورمان زهر است.»

از عابدینی در مورد پرسپولیس، باشگاهی که سال ها به عنوان مدیرعامل آن فعالیت می کرد، پرسیدیم که جواب های جالبی داد. او گفت: «پرسپولیس بعد از جدایی برانکو دوره جدیدی را تجربه می کند. اینکه دوره جدید، خوب باشد یا بد، در دست هواداران است. آنها تصمیم می گیرند که با حمایت های خود، کالدرون و بازیکنان را رو به جلو برانند یا به خاطر ادامه حمایت از برانکو، فشار را روی تیم افزایش بدهند تا پرسپولیس از کورس رقبایش جا بماند. آنها هستند که باید فکری به حال تیم شان کنند. من فکر می کنم پرسپولیس با سرمربی جدید خود نتیجه بگیرد و برای این منظور، سه دلیل دارم؛ اول اینکه تیم بسیار خوب، پر از ستاره های نامدار و موثر، بازیکنانی مثل سیدجلال حسینی، وحید امیری، مهدی ترابی، علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمد نادری، محمد انصاری، کمال کامیابی نیا و... در اختیار او قرار گرفته، در ثانی کالدرون مربی کارنامه داری است و در وهله سوم، او صاحب تیم ناکامی نبوده که برای ایجاد تغییرات بنیادی به پرسپولیس بیاید. به معنای دیگر، برانکو تیمی را به کالدرون تحویل داد که هر مربی دیگری آرزویش بود روی نیمکت آن بنشیند. آن قدر پرسپولیس موفق بوده که اگر چند بازی اول هم نتیجه نگیرد، اتفاق خاصی رخ نمی دهد چون هواداران به لحاظ روحی، اغنا شده اند. اینها به کالدرون و پرسپولیس کمک شایانی می کند.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها