رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 453117

جنجال بر سر فیلم دوتابعیتیها و گاندو در مجلس

ساعت 24- عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: پخش فیلم دوتابعیتی‌ها در مجلس و همچنین پخش سریال گاندو هر دو در یک مجموعه تعریف می‌شوند و هر دو در مسیر ناامید کردن مردم، تشویش اذهان عمومی، تخریب دولت و متلاشی کردن دیپلمات‌ها و دیپلماسی کشور و بدنام کردن دولتمردان است.

style="text-align: justify;">علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز دوشنبه و در جریان بررسی سوال وی و ۲۶ نماینده در مورد پخش فیلم مربوط به دو تابعیتی‌ها در مجلس شورای اسلامی گفت: این فیلم در مجلس پخش شد و من و ۲۶ نفر از همکاران در کمال دلسوزی برای شفاف سازی و حراست از محرمانگی اطلاعات مبادرت به طرح سوال کردیم.

وی افزود: جلسه رسیدگی به این سوال در کمیسیون امنیت ملی مجلس برگزار و مسئولان دستگاه‌های ذی ربط حضور یافتند.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان این که این فیلم اثر تخریبی در دستگاه امنیتی و فرایند امنیتی کشور در برخورد با جاسوسان و دشمن داشت و از درون به نظام ضربه زد، اظهار داشت: وزارت اطلاعات به دلیل سه عنوان اتهامی انتشار محتوای اسناد طبقه بندی سری، افترا و نشر اکاذیب و همچنین تشویش اذهان عمومی کشور از نماینده سوال کننده به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کرد.

رحیمی خطاب به وزیر دفاع گفت: توضیح دهید تدوین فیلم امنیتی دارای اسناد سری در کجا اتفاق می افتد، اگر سازمان اطلاعات سپاه است در این زمینه پاسخگو باشد، اگر این سازمان نبوده در کدام مرکز و گعده این حلقه فیلم امنیتی تدوین می‌شود. شبیه سریال گاندو که این فیلم را کلید زده و حلقه امنیتی تشکیل داده و کشور را با تشویش اذهان عمومی مواجه می‌کنند.

وی ادامه داد: سازمان اطلاعات سپاه در پخش این فیلم در مجلس چه نقشی داشته است؟ نقش قوه قضائیه چیست؟ بارها اتهاماتی به سران کشور و دولتمردان به کذب وارد می‌شود و دادستان کل کشور در این زمینه فقط ناظر بوده اند. به رئیس جمهوری اتهام زدند که دو تابعیتی است و تکذیب شد اگر به رئیس قوه قضائیه اتهام می زدند دو تابعیتی است آیا دادستان کل کشور سکوت می کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اگر آقای رئیسی می‌خواهد در قوه قضائیه تحول ایجاد کند فعال کردن نقش دادستان کل کشور در این دروغ ملی بسیار اهمیت دارد، موازی کاری دستگاه‌های امنیتی برای حفظ منافع و امنیت کشور خسارت بار بوده است، چندین بار تذکر داده شد که در یک کشور نمی شود چند دستگاه امنیتی فعال باشد.

در جریان طرح این مسائل از سوی رحیمی تعدادی از نمایندگان منسوب به جبهه پایداری از صندلی های خود برخاسته و فریادزنان درخواست اخطار و تذکر در مورد صحبت‌های وی شدند.

رحیمی در واکنش به این فریادها گفت: مواردی که مطرح شد در مسیر صیانت از نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است شما نمی گذارید من صحبت کنم وقتی فیلمی گرفته می‌شود قاضی با امکانات وافی به مقصود نیست.

وی خطاب به وزیر دفاع اظهار داشت: همین که شهامت داشتید و این اقدام را غیرمسئولانه اعلام کردید قابل تقدیر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: در مورد موازی کاری دستگاه‌های امنیتی قوه قضائیه اعلام می‌کند که یک نفر جاسوس است وزارت اطلاعات می گوید جاسوس نیست و سازمان اطلاعات سپاه می گوید جاسوس است، هم در حوزه محیط زیست و هم در دو تابعیتی‌ها این اتفاق افتاد. یک شبکه خاکستری در سراسر کشور مشغول است و با هدف تفرقه افکنی و دشمن‌تراشی به نام اسلام و انقلابی گری فعالیت می‌کند.

در این حین دوباره تعدادی از نمایندگان منسوب به جبهه پایداری به اظهارات رحیمی اعتراض کردند.

عبدالرضا مصری نایب رئیس دوم مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت، از این نمایندگان خواست تا سکوت کنند. احمد امیرآبادی و محمد علی وکیلی از اعضای هیأت رئیسه مجلس هم به سمت این نمایندگان رفتند و آنان را به آرامش دعوت کردند.

در این هنگام رحیمی گفت: اینکه در مجلس اجازه صحبت کردن ندهند اسم آن تقوا و انقلابی گری نیست، پخش فیلم دو تابعیتی‌ها در مجلس با سریال گاندو هر دو در یک مجموعه تعریف می‌شوند و هر دو در مسیر ناامید کردن مردم، تشویش اذهان عمومی، تخریب دولت و متلاشی کردن دیپلمات‌ها و دیپلماسی کشور و بدنام کردن دولتمردان است.

این عضو فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: شفاف اعلام کنید که فیلم دو تابعیتی‌ها در کجا تهیه شده است، سریال گاندو را چه کسی تأمین مالی کرده است، می‌گویند مؤسسه شهید آوینی این فیلم را تأمین مالی کرده است کدام یک از آثار این مجموعه در مسیر ماکیاولیسم است.

تعدادی از نمایندگان منسوب به جبهه پایداری بار دیگر با در دست گرفتن آئین نامه داخلی خواستار دادن تذکر بودند که عبدالرضا مصری نایب رئیس دوم مجلس گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد آنچه در کمیسیون امنیت ملی مجلس پخش شد نسخه محرمانه آن جلسه نبوده است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها