رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 453214

برای رفتن به رقابتهای جهانی تا لحظه آخر می‌جنگم

ابریشم ارجمندخواه،دختر وزنه‌برداری که آرزوی المپیکی شدن دارد

ساعت 24-ابریشم ارجمندخواه، یکی از 4 وزنه‌برداری است که در هر دو دوره از رقابتهای قهرمانی بانوان کشور، مدال طلای رده سنی بزرگسالان را از آن خود کرده است.

ابریشم ارجمندخواه حالا در کنار الهام حسینی، پوپک بسامی، پریسا جهانفکریان و الناز باجلانی، از شانس های اصلی قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی برای حضور در رقابتهای جهانی تایلند است. با ابریشم ارجمندخواه، بعد از قهرمانی در رقابتهای اصفهان، گفتگو کردیم که در زری می خوانید:

برای دومین بار قهرمان کشور شدی. آیا از عملکردت خودت در مسابقات اصفهان راضی بودی؟
با وجود قهرمانی باید بگویم در اصفهان عملکردم آنطور که انتظار داشتم نبود.

دلیلش چه بود؟
دلایل زیادی داشت. راستش ساعت مسابقه برای من خوب نبود و نمی‌توانستم در ساعت 10 صبح، ماکزیمم توانم را بگذارم برای زدن رکوردهای تمرینی. از آنجایی که برنامه ریزی خوبی هم نشده بود، ما فرصت پیدا نکردیم از قبل در این ساعت تمرین کنیم که بدنمان وقف پیدا کند با شرایط. سالن گرم مسابقه هم وضعیت خوبی نداشت و چون وزن من وزن شلوغی بود، واقعا ازدحام جمعیت در سالن گرم بالا بود. البته شاید من هم باید بیشتر روی خودم کار کنم تا بتوانم در مواجهه با شرایط هی اینچنینی، سازگاری بهتری داشته باشم.

مربی تیم ملی گفت 20 کیلو زیر رکوردهای شخصی ات وزنه زدی. درست است؟
بله! آخرین رکوردهای من در اردوی تیم ملی 82 کیلوگرم در یکضرب و 100 کیلوگرم در دوضرب بود، اما در اصفهان دقیقا 10 کیلو در یکضرب و 10 کیلو در دوضرب افت رکورد داشتم. با این حال با کمک مربیان تلاش می کنم در مسابقه های بعدی رکوردهایم را افزایش بدهم.

سطح کیفی دومین دوره رقابتهای وزنه برداری قهرمانی بانوان کشور که در اصفهان برگزار شد چطور بود؟
سطح مسابقات با توجه به افزایش کمی نفرات، بیشتر شدن رکوردها، پیشرفت های تکنیکی و بالاتر رفتن تب و تاب وزنه‌برداری در بین خانم ها، به نسبت سال گذشته بالاتر بود. به لحاظ داوری ها هم امسال علکرد بهتری را از داوران شاهد بودیم. در مورد میزبانی هم من نمی گویم میزبانی اصفهان ایده آل بود، اما به هر حال باید پذیرفت که با توجه به تعداد بالای شرکت کننده ها و محدودیت های موجود، مدیریت کردن سخت می شود که امیدوارم سال به سال این نواقص کمتر شود.

مسابقات جهانی تایلند نزدیک است. فکر می کنی بتوانی در ترکیب اصلی تیم قرار بگیری؟
در مورد مسابقات جهانی تایلند به عنوان یک ورزشکار تا لحظه آخر می جنگم که بتوانم با ثبت بهترین رکوردها در ترکیب نهایی قرار بگیرم. البته امیدوارم سیاست فدراسیون بر این باشد که تیم کامل تری به مسابقات اعزام شود و این فرصت فقط به اعزام یک یا دو ورزشکار خلاصه نشود.

خواسته ای هم هست که بخواهی با مسئولان در میان بگذاری؟
خداروشکر اردوهای خوبی را تا به امروز سپری کرده ایم و من از این بابت باید از از خانم بهرامی، خانم امرالله و سایر عوامل تشکر کنم. انصافا فدراسیون هرآنچه از دستش برآمده برای ما انجام داده. گلایه اصلی من از هیات وزنه‌برداری استان تهران است متاسفانه هیچ توجه ویژه ای به من و یا سایر نفرات ملی پوش تیم ندارد. ما انتظار داشتیم دکتر فرهادی با توجه به شناختی که از ایشان داریم از بانوان حمایت کنند، اما تا این لحظه، متاسفانه حمایتی از سوی هیات ندیدیم.

و بزرگترین آرزوی تو...
بزرگترین آرزوی من حضور در المپیک است و برای رسیدن به این خواسته، با تمام وجود تلاش می کنم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها