رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 453229

وزیر راه پاسخ داد: قیمت خانه‌هایی که دولت میسازد، چقدر است؟

ساعت 24- معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر ساخت ۵۸ هزار واحد از طرح اقدام ملی در شهرهای جدید آغاز شده است و حدود ۱۰۰ هزار پروژه دیگر احصاء شده است و در مراحل مختلف قرار دارند.

حبیب‌الله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهوری از متروی هشتگرد- گلشهر در جمع خبرنگاران گفت: شهر جدید هشتگرد ظرفیت سکونتی بالایی دارد و اگر سیستم حمل و نقلی آن از جمله این مترو راه‌اندازی شود، می‌تواند حتی به بازار مسکن تهران کمک کند.

وی افزود: در حال حاضر برخی از واحدهای تحویل داده شده در هشتگرد خالی مانده‌اند چرا که هنوز سیستم حمل و نقلی برای رفت و آمد ساکنان تسهیل نشده است اما با راه‌اندازی قطار شهری هشتگرد، استقبال برای سکونت در این شهر افزایش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مدت‌زمان سیر متروی هشتگرد به تهران گفت: با قطار اکسپرس مدت‌زمان تردد تا تهران چیزی حدود ۴۵ دقیقه خواهد بود.

وی همچنین درباره افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر گفت: ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر مشمول افزایش سقف تسهیلات می‌شود که ۱۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید است.

وی افزود: مبلغ افزایش سقف مسکن مهر در پردیس ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

طاهرخانی با اشاره به آغاز اجرای طرح ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید گفت: در حال حاضر ساخت ۵۸ هزار واحد از طرح اقدام ملی در شهرهای جدید آغاز شده است و حدود ۱۰۰ هزار پروژه دیگر احصاء شده است و در مراحل مختلف قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استقبال پیمانکاران و سرمایه‌گذاران برای ورود به پروژه اقدام ملی ساخت و عرضه مسکن قابل توجه بوده است، گفت: شهرهای جدید روند رو به رشدی دارند و امکانات شهری در این مناطق در حال افزایش است.

وی با اشاره به ارزش پروژه متروی هشتگرد- گلشهر گفت: تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است اما قیمت فعلی و به روز پروژه ۳۰۰۰ میلیارد تومان است و برای تکمیل به ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تعداد واحد از طرح ملی اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در اطراف تهران و پایتخت خواهد بود، گفت: حدود ۴۰ هزار واحد آن در اطراف پایتخت خواهد بود که قیمت و هزینه تمام شده ساخت این واحدها حدود ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها