رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 453254

افشاگری درباره اوضاع خراب استقلال و پرسپولیس

ساعت 24- رئیس کمیته حرفه‌ای سازی فوتبال اعلام کرد بیش از 25 نفر در Afc از باشگاههای ایرانی شکایت کرده‌اند و تعداد شکایت داخلی از استقلال و پرسپولیس هم بالای 50 نفر است.

سهیل مهدی رئیس کمیته حرفه‌ای سازی باشگاههای ایران در برنامه سلام صبح بخیر حاضر شد و توضیحاتی درباره تعویق لیگ، احتمال کاهش سهمیه ایرانی ها در آسیا، احتمال حذف باشگاهها و... داد.

مهدی درباره وضعیت ورزشگاه ها گفت: با توجه به مصوبات شورای امنیت، ایمن سازی ورزشگاه ها مورد نظرمان بود و از برخی اتفاقاتی که افتاد خوشحال نبودیم. امسال همت مضاعفی برای بحث ایمن سازی رخ داد و مردم شایسته هستند که فضای امن و محترمی برایشان فراهم شود. تلاش کردیم با کمک وزارت ورزش و باشگاه ها، به سمت بحث ایمن سازی، شماره دار کردن صندلی، گیت های ورودی و پایش تصویری سکوها برای جداسازی افرادی که شرایط ورزشگاه را رعایت نمی کنند و فضای ناامنی ایجاد می کنند برویم و در سال آینده این موضوع را مدیریت کنیم.

او تاکید کرد: ما شرایط خوبی نداریم و علی رغم تلاش زیادی که برای پیاده کردن الزامات صورت می گیرد به سطح آماده سازی نرسیده ایم و هیچ ورزشگاهی این آماده سازی را تکمیل نکرده تا بتوانیم لیگ را شروع کنیم.

رییس کمیته صدور مجوز یادآور شد: جلسه ای با رییس سازمان لیگ داشتیم اما هنوز به تاریخ دقیقی نرسیده ایم و منتظریم استقرار الزامات به سطحی برسد که حداقل 5، 6 ورزشگاه را آماده داشته باشیم.

مهدی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است لیگ با 10 تا 15 روز تعویق شروع شود، گفت: وضعیت نگران کننده است و اگر با 10، 12 روز کارمان راه می افتاد شاید همین امروز هم می توانست راه بیفتد و خیلی خوب بود. امیدوارم 5 ورزشگاه اصلی مان آماده شود وگرنه مجبوریم مسابقات را در شهرهای دیگر بدون تماشاچی برگزار کنیم و این اصلا خوب نیست.

مهدی تصریح کرد: به این خاطر که امنیت و سلامت تماشاچی ها برایمان مهم است این فشار را تحمل می کنیم و به احتمال بسیار زیاد لیگمان با تاخیر روبرو خواهد بود. امیدوارم تا آخر هفته این موضوع قطعی شود.

رییس کمیته صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها در خصوص بدهی هایی که ممکن است به حذف باشگاه ها منجر شود، توضیح داد: متاسفانه ما همچنین با این وضع روبرو هستیم. سال گذشته حرکت خوبی انجام شد که حجم بالایی از بدهی های معوقه و انباشته سالهای سال دو تا از باشگاه های بزرگ کشورمان پرداخت شود و گرچه نزدیک بود حذف شوند اما به عنوان نمایندگان خوب کشورمان در رقابت ها حاضر شدند. امسال دوباره با بحثی در زمینه بدهی های معوقه روبرو هستیم و نگرانی داریم و بنا براخباری که می شنویم و شکایت طلبکاران و شاکیان از ای اف سی مثل سال گذشته درگیر این چالش خواهیم بود اما امیدوارم باشگاه ها بودجه مضاعفی را در کنار جذب بازیکن برای پرداخت بدهی ها کنار گذاشته باشند. تعداد شاکیانی که اعلام شده 25 نفر است اما می دانیم تعداد آنها بیشتر از این تعداد است.

مهدی در پاسخ به این سوال که آیا برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ممکن است تعداد شاکیان به 50 برسد، گفت: شاید بیشتر باشد! اما اجازه بدهید به دلیل تعهد کتبی و اخلاقی که دارم در این باره صحبتی نکنم.

وی یادآور شد: کلیه شکایت ها و درخواست طلب هایی که تا قبل از 9 تیر ماه به صورت رسمی انجام شود باشگاه باید حل و فصل کند اما بعد از این تاریخ از فصل مجوز حرفه ای خارج شده ایم. ممکن است توافق نامه ای بین باشگاه و فردشاکی رد و بدل شده باشد که قبل از این تاریخ باشد و هنوز به دست من نرسیده باشد.

مهدی اعلام کرد: درباره پروپیچ خبرهای خوبی شنیده ایم و می گویند پرونده او بسته شده است اما هنوز سندی به دست من نرسیده است.

رییس کمیته صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها با اشاره به اینکه از شفر شکایتی دریافت نکرده ایم به وضعیت کالدرون اشاره کرد و در خصوص قلعه نویی افزود: در کمیته تعیین وضعیت رای صادر شده و او رای هم از قبل داشته است.

وی در این باره که آیا احتمال دارد تیمی از آسیا حذف شود و باشگاهی مسائل مالی را کتمان کند، گفت: صد در صد احتمال حذف وجود دارد. اسناد توسط خود باشگاه از طریق یوزرنیم و پسورد خود باشگاه منتشر می شود و ما فقط ممیزی می کنیم بنابراین مسئله هم پوشانی غیرممکن است. بحث سندسازی هم به هیچ وجه تا به حال مطرح نشده است. ممکن است کتمان سند از طرف باشگاه باشد یا عدم ارائه یک سند. اما وقتی یک ممیزی انجام می شود مسلما دارای تخصص و شرایط لازم هستند و شرایط پوشاندن ندارند.

مهدی همچنین اعلام کرد احتمال دارد سال بعد سهمیه ایران کم شود و احتمال از دست دادن سهمیه ما وجود دارد و در خصوص حذف کردن ایران از رده بندی تیم های آسیا توضیح داد: این یک اشتباه اپراتوری بود که نیم ساعته اصلاح شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها