رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 453296

اردکانیان: بزودی گزارش جامعی از سیلاب‌های اخیر به صحن مجلس ارائه خواهد شد

ساعت 24- وزیر نیرو با بیان اینکه در آینده نزدیک گزارش جامعی درباره سیلاب‌ها از سوی کمیسیون عمران مجلس به صحن علنی ارائه خواهد شد،‌ گفت: با آنکه 75 درصد حجم سدها پر از آب است اما در برخی نقاط مشکل آب شرب داریم.

رضا اردکانیان وزیر نیرو پس از حضور در جلسه کمیسیون عمران گفت: این کمیسیون یکی از کمیسیون‌های تخصصی وزارت نیرو است و در هر فرصتی در قالب پاسخ به سؤال و ارائه گزارش به نمایندگان عضو این کمیسیون از ظرفیت آنان استفاده می‌کنیم.

وی افزود: امروز چند برنامه در کمیسیون عمران در دستور کار بود که من در این کمیسیون و ارائه برخی گزارش‌ها حضور پیدا کردم.

وزیر نیرو تصریح کرد: گزارش مدیریت سیلاب‌ها از سوی کمیسیون عمران تدوین شده و اعضای این کمیسیون به صورت جدی بارها در این باره از مناطق مختلف بازدید کردند و گزارشاتی را جمع‌آوری کردند و قرار است در آینده نزدیک گزارش جامعی را به صحن مجلس ارائه کنند.

اردکانیان اظهار داشت: عمده سؤالاتی که نمایندگان این کمیسیون از وزارت نیرو دارند معطوف به آب شرب در شهرها و روستاها است هرچند که شرایط به صورت کلی نسبت به سال قبل بهتر است اما مردم باید در مصرف آب شرب مراقبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با آنکه باران در حل مشکل آب شرب و پر شدن سدها تأثیر زیادی داشته است و 75 درصد حجم سدها پر از آب است اما در برخی نقاط مانند استان سیستان و بلوچستان مشکل آب شرب داریم.گ

وزیر نیرو گفت: باید به طرح‌های مربوط به آب سرعت دهیم و می‌دانیم که پیچیدگی‌های فنی ندارد و نیازی به خارج از کشور نداریم. تنها مشکل ما محدودیت‌های منابع مالی است که قرار است با راهنمایی و مشارکت اعضای کمیسیون عمران این موضوع حل و فصل شود.

اردکانیان افزود: در روزهای پیش‌رو جلسه مشترکی با سازمان برنامه و بودجه خواهیم داشت تا از منابع مالی بیشتری برخوردار شویم ضمن اینکه در صورت موافقت لازم تلاش داریم تا از منابع مربوط به صندوق توسعه ملی اعتبارات بیشتری را دریافت کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها