رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 453328

روسیه وابسته نظامی کره‌جنوبی را احضار کرد

ساعت 24- روسیه در اعتراض به تیراندازی به بمب‌افکن‌های روسی وابسته نظامی کره‌جنوبی را احضار کرد.

div>

به گزارش اسپوتنیک، روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که وابسته نظامی کره جنوبی را در اعتراض به اقدامات خطرناک جنگنده‌های کره جنوبی علیه بمب افکن‌های این کشور احضار کرده است.

«سرگئی کلیباش» (Sergey Kolybash) فرمانده نیروی هوایی روسیه در این خصوص اعلام کرد: وابسته نظامی کره جنوبی احضار و یادداشت اعتراض آمیز مسکو در ارتباط با اقدامات خطرناک و غیرقانونی خلبانان این کشور به وی ارائه شد.

این درحالیست که وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش اقدام جنگنده‌های کره جنوبی در شلیک به بمب افکن‌های این کشور را غیرمسئولانه خوانده و اعلام کرده بود: حریم هوایی کره جنوبی نقض نشده است و جنگنده‌های کُره ای بی دلیل به سوی ۲ بمب افکن روسی شلیک کرده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، خلبانان جنگنده‌های کره جنوبی (اف ۱۶) بدون اینکه تماس تلفنی با خلبانان هواپیماهای روسی برقرارکنند به سمت آنها تیر اخطار شلیک کرده‌اند.

به گزارش یورونیوز، مسکو اعلام کرد که در این رابطه به زودی واکنش مناسبی را نشان خواهد داد.

مقامات وزارت دفاع روسیه اعلام کرده‌اند که دو فروند اف ۱۶ متعلق به نیروی هوایی کره جنوبی بصورت «غیرحرفه ای» در مقابله با بمب افکن‌های روسیه وارد عمل شده‌اند.

به گفته روسیه این اولین بار نیست که نظامیان کره جنوبی بدون برقراری ارتباط تلفنی و گفتگو با خلبانان روس به سرعت وارد عمل می‌شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها