رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 453356

کیفیت نامطلوب ماهی تیلاپیا در کشور شایعه است

ساعت 24- مجری طرح تیلاپیای سازمان شیلات ایران با بیان اینکه بسیاری از کشورهای اروپای ماهی تیلاپیا وارد کشورهای خود می کنند گفت: این شایعات تنها رقابت تولیدکنندگان است.

style="text-align:justify">علی بیکی، مجری طرح تیلاپیای سازمان شیلات ایران عصر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در خصوص ماهی تیلاپیا شایعه شده که این نوع از ماهیان کیفیت ندارند اما این فقط در حد شایعه بوده و ماهی تیلاپیا کیفیت مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای اروپای ماهی تیلاپیا وارد کشورهای خود می کنند گفت: این شایعات تنها رقابت تولیدکنندگان بوده که اگر این ماهی در کشور رواج یابد بسیاری از ماهی های گرم آبی و سردآبی دچار مشکل می شوند که برای این موضوع هم سازمان شیلات برنامه دارد.

مجری طرح تیلاپیای سازمان شیلات ایران افزود: کشور ایران و از جمله خراسان جنوبی پتانسیل مناسبی برای تولید این نوع ماهی از جمله دارد و تاکنون موفق شدیم برای چهار استان یزد، قم، سمنان و خراسان جنوبی مجوز پرورش ماهی تیلاپیا بگیریم و برنامه سازمان شیلات نیز توسعه این ماهیان در حاشیه کویر است.

بیکی تصریح کرد: پرورش ماهی تیلاپیا در مرحله اول در چهار استان انجام می شود و سپس در مرحله بعدی اصفهان، کرمان و استان های مرکزی کشور در این برنامه قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: ماهی تیلاپیا بسیار سریع پرورش پیدا می کنند و می توان در این زمینه تولیدات خود را بیشتر و برای جوانان اشتغالزایی کرد.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: خراسان جنوبی یکی از استان‌های غیر ساحلی در حوزه شیلات است و سرانه مصرف آبزیان در خراسان جنوبی به مراتب از استان‌های دیگر کشور کمتر است.

مهدی نوفرستی با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در استان 4.8 کیلوگرم است گفت: باید از تمام امکانات و ظرفیت‌های استان جهت توسعه آبزیان استفاده کرد و آبزیان نقش مهمی در تامین پروتئین سالم سبد غذایی خانواده‌ها دارد.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ایجاد غذای سالم و درآمد برای خانواده‌های روستایی، افزایش بهره وری تولید، پروتئین سالم و حذف تدریجی کودهای شیمیایی و کاهش بیماری‌های قلب و عروقی از اهداف توسعه پروری و پرورش ماهی است.

نوفرستی تصریح کرد: بیش از 11 هزار و 200 منبع آبی شامل قنات و چاه کشاورزی در استان وجود دارد و این پتانسیل است که قدم‌های خوبی در زمینه آبزی پروری برداریم و باید از تمام ظرفیت های بالفعل استان برای گسترش آبزی پروری استفاده شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها