رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 453375

شگردهای ورود به بازار سرمایه با سود بالا

ساعت24 - یک کارشناس اقتصادی خرید سهام شرکت‌های عرضه اولیه در بورس را از بهترین شگردهای سودبری در بورس دانست.

بازار سرمایه
یک کارشناس اقتصادی خرید سهام شرکت‌های عرضه اولیه در بورس را از بهترین شگرد‌های سودبری در بورس دانست.

سید محمد نوعی، کارشناس مسائل اقتصادی در برنامه پایش ضمن ارایه راهکار‌های عمومی برای ورود به بازار سرمایه اظهار کرد: با ارایه برنامه‌های صحیح و به موقع می توان بخش اعظمی از سرمایه گذاری‌ها را به سمت بازار سرمایه هدایت کرد که موضوع بسیار مهم این روز‌ها هدایت شرکت‌های تولیدی به این بازار است.

وی افزود: بسیاری از مردم جامعه تصور می‌کنند که سود بانکی مطمئن است در صورتی که با نوسانات ارزی همان سود دریافتی از بانک‌ها هزینه خواهد شد در صورتیکه اگر در خریداری سهام عرضه اولیه شرکت‌ها اقدام کنیم حتی میتوان سودی بالای ۷۰۰ درصد را هم دریافت کرد.

این کارشناس مسایل اقتصادی بیان کرد: به طور مثال اگر فردی ابتدای سال ۹۷ مبلغ یک میلیون تومان سهام عرضه اولیه را خریداری می‌کرد، تا پایان سال مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرد.

او گفت: سال گذشته بورس شاهد ورود ۲۷ شرکت تولیدی به بازار سرمایه بود.

این کارشناس اقتصادی معتقد است امکان دارد در بین این تعداد شرکت عرضه اولیه یک یا دو شرکت هم ۵ درصد زیان کنند که با وجود درصد بالای سود این شرکت‌ها به خریداران ضرر وارد نمی‌شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۸ تعداد ۸ شرکت تولیدی وارد بازار سرمایه شده و عرضه اولیه انجام داده اند. فردی که ابتدای سال یک میلیون تومان سهم خریداری کرده بود هم اکنون این مبلغ تبدیل به ۲ میلیون و ۳۲ هزار تومان شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها