رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 453401

گرت بیل، تازه‌ترین ستاره طرد شده از مادرید/ این رئالیهای بد بدرقه

ساعت 24-طی سال‌هایی که گرت بیل در رئال بازی کرده، هیچ وقت به اندازه روزهای اخیر در مورد این بازیکن ولزی حرف و حدیث نبوده است.

اگرچه مشخص بود که بیل جایی در برنامه‌های فصل بعد زیدان ندارد، اما حرف‌های چند روز قبل مربی فرانسوی نشان داد که رابطه آنها به هیچ وجه خوب نیست. زیدان گفته بود بیل از رئال می‌رود و چه بهتر است اگر این انتقال همین فردا انجام شود. چیزی باعث تعجب از حرف‌های زیدان شده، این است که او در مورد بازیکنی صحبت کرده که عملکرد نسبتا خوبی در این تیم داشته است.

او در 231 بازی که برای رئالی‌ها به زمین رفت، 102 گل به ثمر رساند و 65 پاس گل هم به همی تیمی‌هایش داد. از سوی دیگر، بیل را می‌توان مرد فینال‌ها در رئال دانست. در فینال لیگ قهرمانان سال 2014 بیل زننده یکی از گل‌ها در شب پیروزی 4 بر یک این تیم مقابل اتلتیکو بود. در فینال کوپا دل‌ری همان سال نیز مقابل بارسا توانست با یک فرار فوق‌العاده زننده گل پیروزی بخش تیمش باشد. آخرین حضور او در فنیال‌ها هم مربوط به لیگ قهرمانان سال گذشته بود که در یروزی 4 بر یک مقابل لیورپول، زننده دو گل زیبا بود. با این حال به نظر می‌رسد کار این بازیکن 30 ساله در رئال به اتمام رسیده است.

اما این هافبک ولزی تنها بازیکنی نیست که با سر و صدای فراوان به اردوی رئالی‌ها ملحق می‌شود و در پایان با حاشیه و یا سکوت از این تیم جدا می‌شود. برای رسیدن به چنین نمونه‌هایی در رئال، زیاد لازم نیست به سال‌های دور برویم. آخرین مورد آن مربوط به ایکر کاسیاس، گلر اسطوره‌ای این تیم بود. سال 2015 و در روزهایی که کاسیاس با ژوزه مورینیو، مربی وقت رئال به مشکل برخورده بود، در کنفرانسی خبری از این تیم خداحافظی کرد. نکته تلخ بود آن مارسم این بود که هیچ کدام از مسئولان رئال کنار کاسیاس نبودند. حتی والدین ایکر به شدت از فلورنتیو پرز انتقاد کرده و گفتند: ترجیح می‌دادیم ایکر در تمام این سال‌ها در بارسا بازی می‌کرد زیرا مدیران این تیم افرادی جنتلمن هستند. کاسیاس از 9 سالگی به آکادمی رئال پیوست و برای تیم اول مادرید 16 سال متوالی بازی کرد.

در این لیست حتی می‌توان نام کریس رونالدو را هم قرار داد. بهترین بازیکن تاریخ رئال مادرید آنطور که شایسته‌اش بود از این تیم خداحافظی نکرد. او که تابستان 2018 به یوونتوس پیوست، بر خلاف بیل و کاسیاس نه با مربی بلکه با مدیریت رئال به مشکل خورد. رونالدو بعدها از فلورنتینو پرز علنا انتقاد کرد و گفت که پرز دیگر به عنوان یک بازیکن مهم و تاثیرگذار به او نگاه نمی‌کرد. دیوید بکام هم پایان خوشی در جمع سفیدپوشان مادریدی نداشت. او در چهارمین فصل حضور خود در رئال با فابیو کاپلو، مربی وقت تیم به مشکل خورد. مشکل این دو به حدی بود که کاپلو گفت بکام محال است دیگر لباس این تیم را بپوشد. ستاره انگلیسی در 4 سال حضور در این تیم، 155 بازی انجام داد و 20 گل به ثمر رساند.

رائول گونزالس هم پایانی همچون این ستاره‌ها داشت. او که می‌خواست در این باشگاه بازنشسته شود، در روزهای پایانی به بخشی از طرفداران رئال به مشکل خورد و عده‌ای از آنها دائما سوت‌های اعتراضی علیه او می‌زدند. او با ناراحتی از این تیم جدا شد اما بعدها گفت که می‌شد خداحافظی بهتری در سانتیاگو برنابئو داشته باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها