رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 453512

رفتارهای دوگانه آمریکا در برخورد با ناقضان حقوق بشر

ساعت 24- نشریه نشنال اینترست روز چهارشنبه نوشت: تعاریف و معنای حقوق بشر در آمریکا براساس سیاست خارجه این کشور است.

style="text-align:justify">به گزارش این نشریه آمریکایی، دولت واشنگتن در حالی مدعی تاسیس کمیسیون حقوق بشر در وزارت خارجه این کشور می شود که تعاریف و معنای حقوق بشر در ایالات متحده براساس تعاریف سازمان های حقوق بشر بین الملل نیست و کاملا براساس سیاست خارجی آمریکا است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در ۹ جولای (تیرماه) سال جاری از تشکیل کمیسیون حقوق بشر در این وزارتخانه خبر داد و گفت: قرار است خانم «مری گلندون» ریاست این کمیسیون موسوم به «حقوق قطعی» را برعهده داشته باشد.

به دنبال انتشار خبر تشکیل این کمیسیون بسیاری از گروه های مدنی نسبت به این اقدام آمریکا انتقاد کرده و هدف اصلی تشکیل این کمیسیون را پیشبرد جهت گیری های مذهبی و سیاسی آمریکا معرفی کردند.

نشریه نشنال اینترست می نویسد، حقیقت اصلی حقوق بشر در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در دیدارهای دوستانه او با دیکتاتورها همچون مصر، کره شمالی و سایر کشورهای دارای حکومت استبدادی می توان مشاهده کرد.

نشریه آمریکایی نوشت که در حقیقت باید گفت سیاست خارجه آمریکا براساس مبانی حقوق بشر قرار نگرفته و بیشتر براساس منفعت طلبی و تعریف سیاست خارجه این کشور است.

برای مثال، آمریکا در منطقه خاورمیانه دو متحد دیرینه مانند عربستان و اسرائیل دارد که دولت های هر دو کشور تاریخچه فشرده ای در پرونده های نقض حقوق بشر دارند اما دولت واشنگتن در روابط خود با این کشورها بیشتر سیاست خارجه بر حقوق بشر ترجیح می دهد.

دیدار صمیمانه ترامپ با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در شهر اوزاکا ژاپن باعث تعجب جامعه جهانی شد زیرا براساس تمام تحقیقات و گزارشات بین المللی بن سلمان نقش اصلی در ترور و حذف جمال خاشقچی نویسنده منتقد آل سعود داشته است.

ولیعهد عربستان یکی از صمیمی‌ترین دوستان ترامپ است. این در حالی است که وی از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۵ میلادی، این کشور را درگیر جنگ یمن و کشتارها ده‌ها هزار نفر کرده است.

ایالات متحده به رهبری ترامپ یکی از مهم ترین متحدان عربستان سعودی در سه سال گذشته بوده است. نه تنها دولت آمریکا دست از کمک تسلیحاتی به ریاض در جنگ یمن نکشیده بلکه رئیس جمهوری ایالات متحده حتی پس از قتل خاشقچی با وجود انتقادات فراوان سعی نکرد تا رویه سیاسی خود با این کشور را تغییر دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها