رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 454139

طرز تهیه کاسترد هندوانه | نحوه تهیه کرم کاسترد

کاسترد هندوانه یک دسر عالی و مقوی با طعمی مطبوع است که نحوه آماده سازی آن زمان زیادی از شما نمیگیرد در این مطلب می خواهیم شما را با نحوه آماده سازی آن آشنا میکنیم.

کاسترد هندوانه
html>

طرز تهیه کاسترد هندوانه

مواد لازم:

3 فنجان پالپ پوره هندوانه 1/4 فنجان آب لیمو
1 فنجان شیر 5-6 ورق خمیر فایله
3/4 فنجان شکر 1/3 فنجان شکر
5 تخم مرغ 1 قاشق غذاخوری چاشنی لیمو
1/2 فنجان پودر کاسترد 4 شاخه ریحان تازه
نصف قاشق چای خوری نمک 1/2 فنجان زغال اخته برای تزیین
2 قاشق غذا خوری کره


طرز تهیه:

مرحله اول:

در یک ظرف بزرگ روی حرارت کم ترکیب پوره هندوانه، شیر، تخم مرغ، شکر، نمک و پودر کاسترد بریزید. بطور مداوم تا زمانی که غلیظ شود و به جوش می آید، آن را هم بزنید. هنگامی که جوشانده می شود و از آن گرما خارج می شود کره و آب لیمو اضافه می شود. مخلوط را به خوبی مخلوط و پوره در ظرف سرو می کنند. لیموو ریحان را اضافه کنید

مرحله دوم:

یک باریکه از خمیر فایله ببرید، و روی محل پخت قرار دهید. 400 درجه فر را تنظیم نمایید و خمیر را تا پخته شدن، حدود 15-20 دقیقه بپزید.

مرحله سوم:

در یک ظرف آشپزی شکر، چاشنی لیمو و برگ های ریحان قرار دهید. صبر کنید تا خوب با هم مخلوط شوند. خمیر فایله پخته شده را که بر روی یک سینی پخته کرده بودید و با شکر ریحان لیمو مخلوط کنید.
مرحله چهارم:

کاسترد هندوانه را در ظرف، ریخته لایه ی بعدی با زغال اخته تازه و قطعات هندوانه تازه پر کنید. تعدادی از برش های لیمو و یک برگ کوچک ریحان برای زیبایی اضافه کنید.

خواص هندوانه


هندوانه یک میوه خوشمزه و باطراوت است که برای شما مناسب است. هندوانه دارای عطر و طعم بی نظیر است به دلیل ترکیب 95٪ آب برای بدن مفید است. هندوانه کمی شیرین است. این میوه شامل عمدتا آب و الکترولیت است و غنی از محتوای فیبر است که باعث می شود آن را به عنوان یک میوه رژیم غذایی مناسب دانست.


آب هندوانه شامل تنها 46 کالری در هر فنجان است، اما دارای ویتامین C، ویتامین A و بسیاری از ترکیبات گیاهی سالم است.

10 خاصیت برای خوردن آب هندوانه:

1. سلامتی قلب را حفظ می کند:
آب هندوانه منابع بسیار غنی از لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان است که به تخریب رادیکال های آزاد کمک می کند که به طور بالقوه می تواند به بافت ها و اندام های بدن آسیب برساند.
با توجه به مطالعات انجام شده در موردافراد چاق، زنان یائسه و مردان فنلاند، لیکوپن همچنین می تواند سفتی و ضخامت دیواره های شریانی را کاهش دهد

2. رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن:
همانطور که عمدتا شامل آب و مواد معدنی و مقدار ناچیز چربی است، این میوه می تواند برای رژیم غذایی کاهش وزن مناسب باشد. هندوانه غنی از الکترولیت ها و ویتامین ها، می تواند به عنوان یک میوه کامل بسته بندی شود

3. میوه کاهش استرس:
آب هندوانه دارای ویتامین B6 است که توسط بدن استفاده می شود که از خستگی، استرس، اضطراب و غیره جلوگیری می نماید.

4. عامل ضد پیری:
یکی از بهترین مزایای آب هندوانه جلوگیری از نشانه های پیری است. حضور لیکوپن در آن نیز برای پوست مفید است زیرا آنتی اکسیدان ها تمایل دارند رادیکال های آزاد را از بدن کاهش می دهند و به طور موثر روند پیری را کاهش می دهند

5. منبع فوری انرژی:
آب هندوانه منبع عالی انرژی فوری است زیرا حاوی الکترولیت ها (سدیم و پتاسیم)، مواد معدنی و کربوهیدرات در آن است که بدن را هیدراته و پر انرژی نگه می دارد

6. فیبر غنی:
آب هندوانه به عنوان یک منبع فیبر غنی شناخته شده است و بسیار مفید در هضم غذا می باشدو محتوای آب مسئول خارج کردن سموم از بدن است.

7. درمان مشکلات پوستی:
آب هندوانه برای پوست بسیار خوب است بسیاری از مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش را درمان می کند تحقیقات نشان می دهد که آب هندوانه یک مرطوب کننده طبیعی و تونر برای صورت است و پوست را درخشان و به خوبی هیدراته نگه می دارد .


8. آب هندوانه ضد سرطان :
آب هندوانه حاوی ترکیباتی است که می توانند از سرطان جلوگیری کنند
محققان به دنبال اثرات ضد سرطان، لیکوپن و سایر ترکیبات گیاهی در هندوانه را مطالعه کرده اند.

اگرچه میزان مصرف لیکوپن با خطر کمتر برخی از انواع سرطان همراه است،قویترین پیوند تاکنون به نظر می رسد بین لیکوپن و سرطان سیستم گوارشی است.

به نظر می رسد خطر ابتلا به سرطان را با کاهش فاکتور رشد انسولین (IGF)، پروتئینی که در تقسیم سلولی دخیل است، کاهش می دهد. سطح IGF بالا با سرطان ارتباط دارد.


9. درمان بیماری استئوآرتریت:
اعتقاد بر این است که یک لیوان آب هندوانه روزانه باعث پیشگیری از بیماری هایی مانند استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، آسم و سرطان روده بزرگ می شود.

10. فشار خون را حفظ می کند:
همانطور که آب هندوانه نسبت الکترولیتی خوبی دارد، فشار خون را بر روی یک سیر طبیعی نگه می دارد و به طور موثری آن را نرمال می کند .

 طرز تهیه کرم کاسترد

طرز تهیه کرم کاسترد

مواد لازم:

شیر یک پیمانه پودر کاسترد 2 قاشق
شکر یک سوم پیمانه کره یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا شیر و شیر را داخل قابلمه ریخته به خوبی هم میزنیم.

مرحله دوم:

در مرحله بعد قابلمه را روی حرارت گذاشته پودر کاسترد و کره را به مواد بالا اضافه کنید و بزارید خوب بجوشد تا غلیظ شود ممکن است حدود یکساعت طول بکشد سپس روی لایه شکلاتی برزید و مجداد در یخچال قرار دهید تا سرد شود و خودش را بگیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها