رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 454742

تولید کاغذ همچنان کاهشی است

ساعت24 -جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از کاهش ۱.۸ درصدی تولید انواع کاغذ در سه ماهه نخست امسال است.

کاغذ
جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از کاهش ۱.۸ درصدی تولید انواع کاغذ در سه ماهه نخست امسال است.

طبق این آمارها در سه ماهه نخست سال جاری ۲۳۳ هزار و ۳۰۰ تن کاغذ تولید شده که نسبت به تولید ۲۳۷ هزار و ۷۰۰ تن کاغذ در سه ماهه اول سال گذشته، ۱.۸ درصد کاهش داشته است.

با این حال تولید کارتن، نئوپان و فیبر به ترتیب ۵۵.۷، ۲۹.۱ و ۳.۸ درصد افزایش داشته است.

در سه ماهه نخست سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۴۰۰ تن کارتن تولید شده که تولید این کالا با افزایش بیش از ۵۰ درصدی به ۱۸۹ هزار و ۱۰۰ تن در سه ماهه نخست سال جاری رسیده است.

همچنین تولید نئوپان از ۱۳۵ هزار و ۴۰۰ متر مکعب در سه ماهه نخست سال گذشته به ۱۷۴ هزار و ۸۰۰ متر مکعب در سه ماهه اول امسال رسیده که افزایش بیش از ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.

تولید فیبر نیز با افزایش نزدیک به چهار درصدی در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، از ۲۵۶ هزار و ۲۰۰ مترمکعب به ۲۶۶ هزار مترمکعب رسیده است.

مهشید پورداد،‌ دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران اواخر خرداد ماه گفت که از پاییز سال گذشته تولید کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه کاهش چشمگیر داشته و مهمترین علت آن مشکلاتی است که تولیدکنندگان در زمینه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده با آن مواجه هستند و تولید در این بخش هنوز از سر گرفته نشده است؛ اما به گفته وی وضعیت تولید کاغذ بسته‌بندی در کشور مساعد است، به طوری که سال گذشته شاهد صادرات ۲۰۰ هزار تن از این نوع کاغذ بودیم.


منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها